۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۹
عملکرد مسئولین در سال جدید موجب رشد تورم یا مهار تولید نشود
سخنگوی کمیسیون قضایی حقوقی مجلس:

عملکرد مسئولین در سال جدید موجب رشد تورم یا مهار تولید نشود

سخنگو کمیسیون قضایی حقوقی مجلس درباره شعار سال ۱۴۰۲ گفت: قوای مختلف باید تلاش جدی تری کنند تا خدای نکرده در سال جدید عملکرد مسئولین منجر به رشد تورم یا مهار تولید نشود.

به گزارش بازار، سیدکاظم دلخوش در خصوص شعار سال ۱۴۰۲ مهار تورم، رشد تولید گفت: مقام معظم رهبری حدود ۱۶ سال است که شعار سال را در خصوص حل مشکلات اقتصادی مردم و جامعه با توجه به تحریم ها و مشکلاتی که مردم دارند، تعیین می کنند. مهار تورم، رشد تولید یکی از شعارهای بسیار مهم سال است، به نظرم این شعار باعث می شود که قوای سه گانه به خودشان بیایند.

نماینده مردم صومعه سرا در ادامه افزود: قوای سه گانه مجلس، دولت، قوه قضائیه و همچنین مردم عزیزمان و سرمایه گذاران باید در همین راستا حرکت کنند، لذا به هرحال بخش خصوصی را نیز بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی یک قوه می دانیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اعتقاد من این است در عملکرد سال های گذشته، با وجود اینکه تحریم ها و مشکلات را داشتیم اما وجود ضعف مدیریتی نیز در بخش های مختلف باعث شد که شعار سالانه به صورت کامل تحقق پیدا نکند. در بعضی از بخش‌ها مخصوصا بخش های مهم فناوری و امثال اینها دستاوردهای بسیاری خوبی در کشور داشتیم.

دلخوش در خصوص عملکرد مسئولین نسبت به شعار سال خاطرنشان کرد: در چند زمینه، قوای مختلف باید تلاش جدی تری کنند که خدای نکرده در سال جدید عملکرد ما و مسئولین این نباشد که به دنبال رشد تورم یا مهار تولید باشیم.

وی ادامه داد: حمایت از تولید به هرحال سازوکارهایی دارد، تولید کنندگان، صادرکنندگان ما که می توانند برای کشور از نظر اقتصادی اثر گذار باشند باید تسهیلات و سرمایه گذاری های لازم ‌ و حمایت های جدی را از قوای سه گانه داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون قضایی حقوقی مجلس تصریح کرد: ضعف مدیریت در بخش های مختلف باید پوشش داده شود، دولت باید در محاسباتی که دارد نسبت به مدیرانی که ضعیف هستند، از استفاده این افراد تجدیدنظر نمایند. مجلس ‌ و نمایندگانی که در عرصه قانون گذاری که یک مقدار ضعیف عمل می کنند، باید به درستی عمل کنند و قوه قضائیه در نوع برخورد با مردم و سرمایه گذار یک تجدید نظر داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس افزود: قطعا مردم نمایندگان فعال را می بینند اما با چند گل بهار نخواهد شد باید در مجلس همگی عملکردشان کیفیت بیشتری داشته باشد. بنده به عنوان یک نماینده در جایگاه نمایندگی، همیشه سعی کردم وظیفه خود را به درستی انجام دهم و اگر این سه قوه آن جایگاه و عملکردی را که دارند را یک مقدار تقویت کنند، خیلی از مسائل به درستی پیش خواهد رفت.

کد خبر: ۲۱۳٬۶۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha