۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰
ادامه روند اصلاحی قیمت طلا در بازارهای جهانی| قیمت تا چه سطحی کاهش خواهد یافت؟
تحلیل بازار جهانی طلا؛

ادامه روند اصلاحی قیمت طلا در بازارهای جهانی| قیمت تا چه سطحی کاهش خواهد یافت؟

قیمت جهانی طلا به اصلاحات روزهای قبل خود ادامه داده و به حدود ۱۹۶۰ دلار کاهش یافت.

به گزارش بازار؛ قیمت جهانی طلا به اصلاحات روزهای قبل خود ادامه داده و به حدود ۱۹۶۰ دلار کاهش یافت.

دلیل اصلی ریزش قیمت طلا طی روزهای گذشته، افزایش مجدد شاخص دلار در پی متوقف شدن فرآیند ورشکستگی بانک های آمریکایی و همچنین، انتشار اخبار نامطلوب از آخرین وضعیت اقتصاد چین عنوان شده است.

اگرچه این نکته را نیز باید مد نظر قرار داد که وضعیت شاخص دلار همچنان ناپایدار بوده و تنش های ایجاد شده جدید میان ایالات متحده و چین بر سر مساله تایوان می تواند منجر به ریزش شاخص شود.

همچنین، در گزارش فدرال رزرو سنت لوئیز که به تازگی منتشر شده، حاکی از افزایش نرخ تورم دو هفته ای در آمریکا است که این موضوع نیز می تواند عامل دیگری برای ریزش شاخص دلار باشد.

از سوی دیگر، اقدامات اخیر دولت آمریکا و فدرال رزرو برای جلوگیری از روند ورشکستگی بانک های این کشور، می تواند منجر به بهبود وضعیت شاخص طی روزهای آتی شود.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا

ادامه روند اصلاحی قیمت طلا در بازارهای جهانی| قیمت تا چه سطحی کاهش خواهد یافت؟

قیمت طلا همچنان به حرکت بازگشت (U-Turn) خود طی دو هفته گذشته ادامه داده و مقاومت مهم آن روی ۱۹۸۱ دلار قرار دارد. خنثی بودن تقریبی RSI۱۴ در وضعیت فعلی و عدم توانایی گاوها در حفظ حمایت ۱۹۸۱ دلار که اکنون به یک مقاومت جدی در برابر آنها تبدیل شده، منجر به ادامه روند ریزشی طلا خواهد شد.

در حال حاضر، ۱۹۴۵ دلار نقطه حمایت فوری طلا محسوب شده که در صورت شکسته شدن آن، قیمت می تواند تا ۱۹۳۰ دلار ریزش را تجربه نماید. اما در صورت عبور قیمت از محدوده ۱۹۸۱ دلار، می توانیم منتظر ادامه افزایش قیمت تا ۲۰۰۵ دلار باشیم.

کد خبر: ۲۱۳٬۵۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • Kashk IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
      0 0
      پس چرا در کشور ما همه چیز گران میشه؟؟؟ کجا ریزش کرد؟؟ بابا سکه الان 34میلیون تومن بنده 36ساله مجرد هستم حقوقم برجی 5200 هست باید 7ماه هیچی نخورم اجاره خونه ندم قبض ندم تازه سکه هم گرونتر نشه تا بعد 7ماه بتونم یکی بخرم. بابا شما نمیدونید یا خودتون ب نفهمی میزنید. من دیگ ازدواج نمیتونم بکنم. زندگیم تباه شده زندگیمون نابود شده. به چی دل خوش کنیم؟؟؟ به موشک های بالستیک؟؟ نون ندارم بخورم اجاره ندارم بدم. حرفم رو ب کی بگم اخه