۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۲
 زمانی برای جبران عقب ماندگی بازار سهام| مهمترین عوامل برای تقویت بورس در سال جدید
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

زمانی برای جبران عقب ماندگی بازار سهام| مهمترین عوامل برای تقویت بورس در سال جدید

کارشناس بورس گفت: کاهش p/e، کاهش ریسک سیستماتیک، افزایش درآمد شرکت‌های دلاری و حمایت دولت، چهار عامل تقویت بورس در سال ۱۴۰۲ است.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، علی اسکینی، کارشناس بازار سرمایه گفت: سال ۱۴۰۰ سال سختی برای شرکت‌های بورسی بود، زیرا در سال ۱۴۰۰ شاهد افزایش هزینه‌های تولید بودیم و از طرفی کاهش قیمت‌های جهانی در تابستان و پاییز در کنار محدودیت ها، این عوامل موجب شد تا سود آوری شرکت‌های بورسی کاهش یابد.

اسکینی تصریح کرد: اما رویدادهایی که در اواخر سال ۱۴۰۱ روی داد، مانند افزایش نرخ فروش دلاری شرکت‌های بورسی با نرخ مرکز مبادله ارز و طلا موجب تقویت سود آوری شرکت‌های بورسی شده است، با تداوم این سیاست‌ها در سال ۱۴۰۲ موجب خواهد شد تا شرکت‌های بورسی به خصوص در فصل بهار و تابستان انتظار رشد بیشتر شاخص کل بورس را داشته باشند، زیرا در این دو فصل گزارش شرکت‌های بورسی بسیار بهتر از فصول گذشته خواهد شد.

این کارشناس بازار سهام بیان داشت: در حال حاضر عمده شرکت‌های بورسی p/e آینده نگر نزدیک به ۴ واحد دارند، این در حالی است که متوسط p/e این بازار بین ۶ تا ۷ واحد بوده است.

این تحلیل گر بازارهای مالی ابراز داشت: در فصل بهار سال ۱۴۰۲ مجامع شرکت‌ها را در پیش داریم و با تقسیم سودهای شرکت‌های بورسی، انتظار کاهش p/e شرکت‌های بورسی را داریم.

وی افزود: با کاهش p/e بازار سهام، کلیت این بازار در سال جدید بهبود خواهد یافت و جذابیت بازار سهام تقویت خواهد شد.

اسکینی در پایان تاکید کرد: با کاهش ریسک سیستماتیک در سال جدید و حمایت دولت از بازار سهام می‌توان امید داشت که بازار سهام عقب ماندگی خودش را از سایر بازارها جبران کند و مکان امنی برای نقدینگی سیار باشد.

کد خبر: ۲۱۳٬۵۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha