۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷
تصمیم شرکت آمریکایی «کارگیل» برای توقف صادرات غلات روسیه از ماه جولای
وزارت کشاورزی روسیه خبر داد؛

تصمیم شرکت آمریکایی «کارگیل» برای توقف صادرات غلات روسیه از ماه جولای

وزارت کشاورزی روسیه از تصمیم شرکت آمریکایی «کارگیل» برای متوقف ساختن صادرات غلات روسیه از ماه جولای خبر داد.

به گزارش بازار، وزارت کشاورزی روسیه از تصمیم شرکت آمریکایی «کارگیل» برای متوقف ساختن صادرات غلات روسیه از ماه جولای خبر داد.

بر اساس این گزارش، وزارت کشاورزی روسیه در عین حال تاکید کرد: توقف فعالیت های صادراتی (شرکت های خارجی) در بازار روسیه تاثیری بر حجم صادرات غلات ما به خارج نخواهد گذاشت. ما فارغ از اینکه کدام شرکت این کار را انجام خواهد داد، به صادرات غلات خود ادامه خواهیم داد.

این در حالیست که شعبه کارگیل در روسیه هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده است.

مقامات روسیه می گویند کارگیل با ارسال نامه ای رسمی به وزارت کشاورزی این کشور اعلام کرده است که از ابتدای فصل آینده یعنی اول جولای، صادرات غلات روسیه به خارج از این کشور را متوقف خواهد گرد.

پیشتر نیز خبرگزاری RBS با انتشار گزارشی در این خصوص اعلام کرده بود که دفتر کارگیل در روسیه با ارسال نامه ای رسمی به «اوکسانا لوت» معاون وزیر کشاورزی این کشور، از تصمیم خود برای توقف صادرات غلات روسیه خبر داده بود.

بنا بر گزارش منتشر شده از سوی این خبرگزاری، کارگیل در سال معاملاتی جاری، بیش از ۲.۲ میلیون تن غلات روسیه را به خارج از این کشور صادر کرده که این رقم، برابر با ۴ درصد مجموع غلات صادراتی روسیه محسوب می شود.

لازم به ذکر است، آغاز جنگ میان روسیه و اوکراین و اختلال در صادرات غلات اوکراین به خارج از این کشور، منجر به بروز بحران شدید جهانی در برخی اقلام خوراکی از جمله روغن نباتی و گندم در سال گذشته میلادی شد.

کد خبر: ۲۱۳٬۵۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha