۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲
 ۶ میلیون تن کالا از سیستان و بلوچستان روانه بازارهای خارجی شد
 مدیرکل امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان:

۶ میلیون تن کالا از سیستان و بلوچستان روانه بازارهای خارجی شد

زاهدان- شجاعی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: طی یکسال گذشته ۶ میلیون تن کالا از طریق گمرکات استان به بازارهای هدف صادر شده است.

مجتبی شجاعی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در سال گذشته ۶ میلیون تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۶۰۵ میلیون دلار راهی بازار های هدف در خارج از کشور شد که از لحاظ ارزش ۱۴ درصد و از نظر وزن ۶ درصد رشد نشان می دهد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان، گفت: عمده محصولات صادر شده کشاورزی و شامل سم کشاورزی، خرما، گوجه فرنگی، پودر رختشویی، آلو بخارا، کشمش تیزابی، میگو، ماهی و کنسرو ماهی و همچنین سیمان، کلینکر، زغال سنگ و گاز می شود.

شجاعی افزود: تاجیکستان، لبنان، پاکستان، افغانستان، هند، عراق، کویت، امارات، ترکمنستان، ازبکستان و اندونزی از جمله کشورهای هدف صادرات استان هستند.

وی تصریح کرد: صادرات نقش مهمی در ثبات اقتصادی هر منطقه دارد به طوریکه حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و خدماتی را متحول و با افزایش تراز تجاری و همچنین ایجاد اشتغال بسترها را برای توسعه‌یافتگی یک منطقه فراهم می کند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان، گفت: تعداد ۴۱ هزار و ۹۵۵ دستگاه کامیون و تعداد ۹۸۳ واگن به وزن ۸۵۸ هزار و ۸۴۳ تن شامل لوازم یدکی مستعمل خودرو، سنگ لاجورد، سنگ مرمر، پارچه، مغز بادام، گاز، سیب درختی، لاستیک، سیب زمینی، برنج، گازمایع، سیمان و گوگرد از طریق گمرکات میرجاوه، میلک و چابهار به کشورهای افغانستان، پاکستان، چین، جمهوری آذربایجان، امارات، هند و عراق ترانزیت شده که نسبت به سال ۱۴۰۰ از نظر وزن ۱۳ درصد کاهش یافته است.

کد خبر: ۲۱۳٬۴۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha