۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
۱۰۰۰ هکتار از اراضی ایلام تا تیرماه تحت پوشش سامانه گرمسیری قرار می گیرد
معاون وزیر جهاد کشاورزی:

۱۰۰۰ هکتار از اراضی ایلام تا تیرماه تحت پوشش سامانه گرمسیری قرار می گیرد

ایلام - معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: تا تیرماه امسال یک هزار و ۱۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان ایلام تحت پوشش سامانه گرمسیری قرار می گیرد.

به گزارش بازار، علی مراد اکبری ظهر چهارشنبه در بازدید از سامانه گرمسیری در شهرستان مهران در جنوب استان ایلام اظهار کرد: طرح های بسیار خوبی در حوزه آب و خاک در استان ایلام در حال اجرایی شدن است که در آینده ای نزدیک شاهد تحول اساسی در حوزه کشاورزی و افزایش تولیدات این بخش در استان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین طرح های حوزه کشاورزی استان سامانه گرمسیری برای تبدیل اراضی دیم استان به آبی، افزود:  عملیات اجرابی احداث شبکه های آبیاری در سامانه گرمسیری ایلام با تمام ظرفیت کاری در حال انجام است.

وی تصریح کرد: طبق توافقات انجام شده یک هزار و ۱۳ هکتار از اراضی منطقه کنجانچم واقع در شهرستان مهران تا ابتدای تیرماه سالجاری به بهره برداری خواهد رسید.

اکبری عنوان کرد: کل پروژه سامانه گرمسیری از مبدا در استان کردستان تا دهلران به عنوان انتهای طرح ۴۴۰ کیلومتر است که ۱۸ هزار هکتار از اراضی استان ایلام زیر اجرای این طرح رفته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ایلام افزود: با توجه به اهمیت و تاثیرات طرح در منطقه، اجرای هرچه سریع تر پروژه ها در زمان بندی تعیین شده مورد تاکید قرار دارد.

وی یادآور شد: اجرای این پروژه ضمن ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی و آب و خاک استان، در افزایش تولید محصولات کشاورزی نقش بسزایی خواهد داشت.

کد خبر: ۲۱٬۳۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha