۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
تبدیل کاروانسراهای استان سمنان به مجتمع‌های خدمات گردشگری
موسوی در گفتگو با بازار خبر داد؛

تبدیل کاروانسراهای استان سمنان به مجتمع‌های خدمات گردشگری

سمنان- موسوی، رئیس دبیرخانه اتحادیه جاده ابریشم در استان سمنان، از تبدیل کاروانسراهای استان به مجتمع‌های خدمات گردشگری و توریستی خبر داد.

حسین موسوی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه سمنان نماینده ایران در کنرسیوم گردشگری جاده ابریشم با پیشنهاد چین است، تاکید کرد: در سال ۱۴۰۱ شاهد حضور سفیر چین در سمنان و بررسی ظرفیت های این استان بودیم و برای سال ۱۴۰۲ نیز برنامه های جدی در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه تبدیل کاروانسراها به مجتمع‌های خدمات گردشگری در استان سمنان یکی از اقدامات در دستور کار است، افزود: بررسی قابلیت‌های گردشگری بین المللی جاده ابریشم استان سمنان به ما نشان داد که کاروانسراها می تواند تا چه اندازه در این زمینه گردشگری، اهمیت داشته باشند.

حضور متخصصان گردشگری در استان سمنان

رئیس دبیرخانه اتحادیه جاده ابریشم در استان سمنان با بیان اینکه متخصصان گردشگری اتحادیه با انتخاب این استان بعنوان پایتخت جاده ابریشم در کشور به بررسی ظرفیت کاروانسراها پرداخته اند، ابراز کرد: حضور سفیر چین در استان سمنان نیز توانست این ظرفیت ها را به خوبی بشناساند.

موسوی با بیان اینکه رویکردهای جدیدی در استفاده دائمی و بلند مدت از کاروانسراهای تاریخی در استان سمنان به کار گیری خواهد شد، تاکید داشت: در این زمینه از ظرفیت های بخش خصوصی استفاده می کنیم تا کاروانسراها از یک مکان های استراحت گاهی به مکان های اقامتی گردشگری و توریستی بدل شوند.

عضویت چین و شهرهای منتخب ۲۰ کشور در کنسرسیوم گردشگری یک فرصت کم نظیر است

وی با بیان اینکه استان سمنان ۲۷ کاروانسرا دارد که در نوع خود کم نظیر است، بیان داشت: انتخاب سمنان به عنوان پایتخت جاده ابریشم کشور می تواند در معرفی ظرفیت های این کاروانسراها اقدامی ویژه محسوب شود.

ظرفیت کاروانسراهای تاریخی

رئیس دبیرخانه اتحادیه جاده ابریشم در استان سمنان با بیان اینکه طی سال های اخیر برای مرمت و بازسازی کاروانسراهای استان اقداماتی صورت گرفته است، تاکید داشت: تبدیل کاروانسراها به مجتمع‌های خدمات گردشگری با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و تبدیل آنها به اماکن اقامتی شبانه روزی در قالب برنامه‌های اتحادیه جهانی جاده ابریشم اجرایی شده است.

موسوی با بیان اینکه عضویت چین و شهرهای منتخب ۲۰ کشور در کنسرسیوم گردشگری یک فرصت کم نظیر است، گفت: استفاده دائمی و بلند مدت از کاروانسراهای تاریخی می تواند به ما در توسعه صنعت توریسم در استان سمنان یاری رساند.

وی با بیان اینکه در فاز اول طرح بازآفرینی در فهرست اتحادیه گردشگری جاده ابریشم با حضور چین و ۲۰ کشور دنیا، ۱۴ کاروانسرا شامل عباس آباد میامی، کاروانسرای میامی، دهملا، الهاک و سمنان و .... در دستور کار قرار دارد، افزود: در این طرح کاروانسراها برای بازدید و اسکان و اقامت گردشگران داخلی و خارجی مهیا می شود.

کد خبر: ۲۱۳٬۴۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha