۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱
کاهش قیمت نفت به پایین ترین سطح ۱۵ ماه اخیر| احتمال ادامه ریزش قیمت
بازار گزارش می‌دهد؛

کاهش قیمت نفت به پایین ترین سطح ۱۵ ماه اخیر| احتمال ادامه ریزش قیمت

با کاهش قیمت جهانی نفت به پایین ترین سطح خود طی ۱۵ ماه اخیر، اکنون برخی از سرمایه گذاران خود را برای آغاز یک رالی جدید قیمت آماده کرده و برخی دیگر نیز معتقدند چشم انداز روشنی در ادامه مسیر وجود ندارد.

به گزارش بازار؛ با کاهش قیمت جهانی نفت به پایینترین سطح خود طی ۱۵ ماه اخیر، اکنون برخی از سرمایه گذاران خود را برای آغاز یک رالی جدید قیمت آماده کرده و برخی دیگر نیز معتقدند چشم انداز روشنی در ادامه مسیر وجود ندارد.

بر اساس این گزارش، علیرغم شرایط نامساعد اقتصاد جهانی و تشدید جنگ در اوکراین که قیمت نفت برنت را به پایینترین سطح خود طی ماه های گذشته یعنی ۷۴.۹۹ دلار رسانده، بسیاری از تحلیلگران اقتصادی معتقدند این ریزش و رسیدن به کف قیمت، میتواند به لحاظ تکنیکال مقدمه ای برای آغاز جهش قیمت محسوب شود.

در همین حال، قیمت نفت وست تگزاس آمریکا نیز به کمترین میزان طی بیش از ده سال اخیر یعنی ۶۹.۲۶ دلار رسیده که نشانگر افزایش شیب نزولی در بازار نفت است.

کارشناسان معتقدند با توجه به افزایش تقاضای نفت از سوی چین و همچنین بهبود شرایطی اقتصادی آمریکا، قیمت نفت طی ماه های آتی نهایتا مسیری صعودی را آغاز خواهد کرد.

با اینحال، شدت گرفتن بحران بانکی در آمریکا و اروپا، این ترس را در میان بسیاری از سرمایه گذاران ایجاد نموده که بحران شکل گرفته فعلی می تواند به شکل گیری یک بجران تمام عیار در سطح جهانی بدل شده و در نتیجه، قیمت نفت با ریزش بیشتر مواجه شود.

لازم به ذکر است، کاهش پیش بینی دولت چین از رشد اقتصادی سال ۲۰۲۳ به ۵ درصد نیز از دیگر نگرانی های جدی فعالان بازار نفت محسوب می شود. کاهش رشد اقتصادی چین به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت جهان، به معنای کاهش تقاضا برای نفت و در نتیجه ریزش قیمت ها خواهد بود.

کد خبر: ۲۱۳٬۳۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha