۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
وضعیت اقتصاد کشور با توصیف دولتمردان اختلاف زیادی دارد | کاهش شدید قدرت خرید مردم
مدیرعامل شرکت سروین مهر گلستان:

وضعیت اقتصاد کشور با توصیف دولتمردان اختلاف زیادی دارد | کاهش شدید قدرت خرید مردم

گرگان- مهرزادی، مدیرعامل شرکت سروین مهر گلستان گفت: شرایط فعلی اقتصاد کشور با وضعیتی که دولتمردان مطرح می کنند به شدت مغایرت دارد و باید راهکاری برای برون رفت از این شرایط ایجاد کرد.

حامد مهرزادی در گفتگو با خبرنگار بازار در توصیه به دولت برای بهبود شرایط اقتصادی کشور، اظهار کرد: دولت باید برای افزایش توان خرید مردم اقدامی جدی انجام دهد چراکه این شرایط منجر به کاهش تولید و رکود اقتصادی می شود.

مدیرعامل شرکت سروین مهر گلستان با بیان اینکه مردم در تهیه کالاهای اساسی خود با مشکل مواجه اند، تصریح کرد: دولت باید برای کاهش قیمت مواد اولیه تولید راهکار پیدا کند تا در نهایت این اقدام موجب افزایش توان خرید مردم شود.

وی گفت: دولتمردان علی رغم آگاهی از شرایط فعلی اقتصاد کشور وضعیت را جور دیگری بیان می‌کنند که با واقعیت موجود منافات زیادی دارد.

این فعال اقتصادی هشدار داد: در سال ۱۴۰۲ شرایط سختی را در بخش اقتصاد شاهد خواهیم بود زیرا توان خرید مردم به شدت کاهش یافته است.

مهرزادی با بیان اینکه دولت باید برای افزایش توان خرید مردم اقدامی جدی انجام دهد، یادآورشد: کاهش قدرت خرید مردم منجر به کاهش تولید داخل شده است.

وی اضافه کرد: وضع قوانین خلق الساعه موجب، از بین رفتن بازارهای صادراتی و کاهش ارزش پول ملی به این شرایط دامن زده است.

به گفته مدیرعامل شرکت سروین مهر گلستان، در کشور های خارجی بازار صادراتی محصولات ایران به دلایل مختلف از بین رفته و اگر کشوری خواستار کالای ایرانی باشد آن را به صورت خام و بدون نام ایران می خواهند.

وی ادامه داد: متاسفانه صادرات در ایران تنها جنبه اقتصادی ندارد بلکه موانعی بزرگتر از موانع اقتصادی در پیش روی بازرگانان و تولیدکنندگان است.

مهرزادی با بیان اینکه بازار صادراتی کالای ایرانی محدود شده، خاطرنشان کرد: کوچک شدن بازار خارجی و کاهش توان خرید مردم در بازار داخلی اقتصاد کشور را با چالش های بزرگی روبه رو کرده است.

وی با بیان اینکه مردم در تهیه کالاهای اساسی خود با مشکل مواجه اند، تصریح کرد: دولت باید برای کاهش قیمت مواد اولیه تولید راهکار پیدا کند تا در نهایت این اقدام موجب افزایش توان خرید مردم شود.

مدیرعامل شرکت سروین مهر گلستان، تاکید کرد: دولت باید برای بهبود شرایط تولید اوضاع را مدیریت و کنترل کند و نرخ نهاده های تولید را کاهش دهد که تولید رونق پیدا کند.

مهرزادی هشدار داد: اگر دولت در کنترل هزینه های تولید اقدامی انجام ندهد در سال ۱۴۰۲ شاهد تورمی فاجعه بار خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت سروین مهر گلستان با اشاره به این نکته که قیمت گذاری دستوری توسط دولت رمق تولیدکننده را گرفته، اظهارکرد: دولت باید از قیمت گذاری دستوری اجتناب کرده و هزینه های مالی تولیدکننده را کاهش دهد.

وی ادامه داد: درصد بالایی از صنایع تولیدی به دلیل دستوری بودن قیمت ها و قوانین دست و پاگیر در سال جدید قادر به ادامه فعالیت خود نخواهند بود.

مهرزادی در خاتمه با اشاره به کسری بودجه دولت، یادآورشد: دولت برای جبران کسری بودجه خود هزینه های مالی صنایع مانند بیمه و مالیات را افزایش می دهد که این یکی از بزرگترین موانع تولید است.

کد خبر: ۲۱۳٬۳۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha