۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸
۱۸۱ هزار مسافر نوروزی در استان سمنان اقامت کردند
تا روز قبل؛

۱۸۱ هزار مسافر نوروزی در استان سمنان اقامت کردند

سمنان- کرم زاده دبیر ستاد خدمات سفرهای نوروزی استان سمنان، گفت: از ابتدای موج سفرهای نوروزی تا روز ششم فروردین ماه ۱۴۰۲، اقامت ۱۸۱ هزار مسافر نوروزی در استان به ثبت رسیده است.

امیر کرم زاده در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه از ابتدای آغاز طرح نوروزی و استقبال از مسافران و زائران رضوی در استان سمنان تا روز ششم فروردین ماه ۱۸۰ هزار و ۷۰۰ مسافر در استان اسکان یافتند، بیان کرد: میزان اسکان مسافران نسبت به سال قبل رشد چشم گیری داشته است.

وی با بیان اینکه طی ۱۸ روز اول اجرای طرح نوروزی در استان سمنان و تا بازه زمانی پایان هفته اول نوروز همچنین ۱۴۲ هزار و ۵۲۲ گردشگر از تأسیسات گردشگری استان بازدید کردند، افزود: آمار بازدید از اماکن گردشگری استان مانند موزه ها، ابنیه تاریخی و ... نیز با افزایش همراه است.

تجهیز مدارس برای اسکان

دبیر ستاد خدمات سفر و مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان، با بیان اینکه ۱۵۹ مدرسه در قالب یک هزار و ۴۲۱ کلاس درس برای اسکان مسافران تجهیز شده است، بیان کرد: آموزش و پرورش همراهی بسیار خوبی در اسکان مسافران نوروزی داشته است.

کرم زاده با بیان اینکه در ورودی شهرهای استان سمنان ۲۱ نوروزگاه برپا شده است، گفت: ۱۱ سیاه چادر عشایری نیز میزبان گردشگران است تا با فرهنگ و صنایع دستی استان سمنان آشنا شوند.

وی با بیان اینکه در این نوروزگاه ها، برنامه های فرهنگی و گردشگری، آشنایی با صنایع دستی و مکان های گردشگری استان و ... اجرا می شود، بیان کرد: تمام این زیرساخت ها در راستای افزایش ماندگاری مسافران، رفع خستگی و کاهش تصافات رانندگی و همچنین شناساندن ظرفیت های گردشگری استان سمنان صورت می گیرد.

کد خبر: ۲۱۳٬۲۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha