۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۱
سرمایه گذاری ۲۰ میلیاردی ماسک در توییتر

سرمایه گذاری ۲۰ میلیاردی ماسک در توییتر

ایلان ماسک برای جبران مشکلات مالی پیش آمده برای توییتر مبلغ ۲۰ میلیارد دلار در آن سرمایه گذاری کرده است.

به گزارش بازار، ایلان ماسک مدیر عامل شرکت توییتر، به کارمندان این شرکت رسانه‌های اجتماعی کمک‌های مالی به ارزش نزدیک به ۲۰ میلیارد دلار ارائه کرده است.

به نقل از رویترز، مبلغ گزارش شده کمتر از نصف ۴۴ میلیارد دلاری است که ماسک برای دستیابی به پلتفرم رسانه اجتماعی پرداخت کرده است و این نشان دهنده کاهش ارزش توییتر است.

ماسک در آذرماه گذشته گفت که توییتر در مسیری قرار دارد که در سال ۲۰۲۳ به تقریباً سر به سر جریان نقدینگی برسد، زیرا تبلیغ‌کنندگان بزرگ این شرکت بعد از روی کار آمد وی هزینه‌های خود را در پلتفرم رسانه‌های اجتماعی کاهش دادند.

ماسک پس از تصاحب توییتر گفته بود که شرکتش روزانه ۴ میلیون دلار ضرر می‌کند. برای کاهش هزینه ها، دست به اخراج‌هایی زد و نزدیک به ۷۰ درصد از کارکنان را اخراج کرد. او سپس در مورد کاهش نیرو توییتر نوشت: متأسفانه زمانی که شرکت بیش از ۴ میلیون دلار در روز ضرر می‌کند، چاره‌ای نیست.

یک شرکت تحقیقاتی در دی ماه گذشته، گزارش داد که هزینه تبلیغات توییتر در ماه قبل از آن ۷۱ درصد کاهش یافته است. این کاهش زمانی رخ داد که تبلیغ‌کنندگان بزرگ پس از تصاحب ماسک، هزینه‌های خود را در پلتفرم رسانه‌های اجتماعی کاهش دادند. هزینه تبلیغات توییتر در آبان گذشته نسبت به سال قبل ۵۵ درصد کاهش داشته است. گزارش دیگری حاکی از آن است که درآمد توییتر نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد کاهش یافته است.

منبع اصلی درآمد توییتر تبلیغات است و پس از تصاحب ماسک، این شرکت رسانه‌های اجتماعی شاهد مهاجرت گسترده برندهای برتر بود. با این حال، ماسک توانست با ارائه تخفیف‌های بالا، برخی از تبلیغ کنندگان را جذب کند. او همچنین مواردی مبتنی بر حق اشتراک را برای افزایش درآمد اجرا کرده است.

ایلان ماسک بعد از یک دوره شکایت‌های توییتر و شرکت در دادگاه بالاخره در سال گذشته توییتر را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خریداری کرد.

کد خبر: ۲۱۳٬۲۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha