۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۰
برای تحول در اقتصاد باید اقتصاد دولتی را به اقتصاد مردمی تبدیل کنیم
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

برای تحول در اقتصاد باید اقتصاد دولتی را به اقتصاد مردمی تبدیل کنیم

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه اقتصاد دولتی را باید به اقتصاد مردمی تبدیل کنیم، گفت: موانع فعالیت بخش خصوصی به ویژه در بخش‌های تولیدی، واردات و صادرات باید رفع شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، در رابطه با سخنان رهبر انقلاب مبنی بر ضرورت ایجاد تحول برای رسیدن به ایران قوی، گفت: مقام معظم رهبری همانند گذشته اصلی ترین مشکل جامعه را مسائل اقتصادی برشمردند، موضوعات اقتصادی که دغدغه اصلی مردم بوده، دغدغه اصلی رهبری هم هست و ایشان راهکارهای مختلفی برای رفع موانع اقتصادی مطرح فرمودند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، افزود: کلید اصلی حل مشکلات در بیانات رهبر معظم انقلاب آمده است، لذا با توجه به تاکیدات ایشان باید تحول را در ریل مسیر اقتصاد داشته باشیم و اقتصاد دولتی را به اقتصاد مردمی تبدیل کنیم. لذا دولت نباید مانعی برای فعالیت بخش خصوصی به ویژه در بخش‌های تولیدی، واردات و صادرات ایجاد کند.

وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر فعالیت شرکت‌های خصولتی است که مورد انتقاد رهبری هم بود، همانطور که ایشان تاکید دارند، این فعالیت‌ها باید اصلاح شود تا میدان برای فعالیت بخش خصوصی فراهم شود.

میرتاج الدین یادآور شد: موانع مسیر رشد تولید و فعالیت‌های تجاری و اقتصادی بخش خصوصی باید برطرف شود. این موارد احصاء شده است و راهکارهای قانونی تسهیل کسب و کار توسط مجلس پیش بینی شده است و باید به مرحله عملیاتی شدن برسد، در این میان دستگاههای نظارتی و بازرسی هم باید کمک کنند. متاسفانه گاها حرکت این دستگاه‌ها مانع فعالیت‌های تولیدی می‌شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دستگاه های نظارتی مچ گیر و یا مانع نباید باشند، بلکه باید کمک کنند تا فعالیت بخش خصوصی تسهیل شود. در سال‌های اخیر قوه قضاییه خوب عمل کرده و در موارد بسیاری از تعطیلی کارخانجات جلوگیری شده است اما دستگاه های نظارتی هم باید رویکرد خود را اصلاح کنند و رویکرد رهبر معظم انقلاب در حوزه تولید و حمایت از بخش خصوصی و واحدهای اقتصادی را اتخاذ کنند.

کد خبر: ۲۱۳٬۲۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
      0 0
      سلام اورژانس اجتماعی بهزیستی حق ندارد در خیابان بچرخد و امنیت روانی وامنیت اجتماعی مردم را به خطر بیندازد و اینکه اورژانس اجتماعی بهزیستی اراک سال 95مادرم را به زور جدا کرد و سالمندان برد و عوامل این جنایت باید نابود شوند . واینکه برای کاهش قیمت خانه باید خانه سیار 5متری دولت بسازد .