۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
بیکاری  ۱۳.۴ درصدی ترکیه در سال ۲۰۱۹
با تداوم روند صعودی، شکل گرفت

بیکاری ۱۳.۴ درصدی ترکیه در سال ۲۰۱۹

بر اساس گزارشات آماری موسسه ترک استات کشور ترکیه در روز جمعه، میانگین نرخ بیکاری در اکتبر ۲۰۱۹ در روندی صعودی به ۱۳.۴ درصد رسید.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از آناتولی، اطلاعات آماری در ماه اکتبر نشانگر رشد ۱.۸ درصدی سالانه نرخ بیکاری می باشد. این اطلاعات نشان می دهد که تعداد افراد بیکار در سنین بالای ۱۵ سال در ترکیه در مقایسه با سال ۲۰۱۸ از ۶۰۸۰۰۰ نفر به ۴.۳۹ میلیون نفر رسیده است.  

همچنین نرخ بیکاری افراد ۱۵تا ۶۴ در سال ۲۰۱۹ با افزایش ۱.۸ درصدی، به ۱۳.۷ درصد رسید و برای جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله در مدت مشابه، ۳ درصد روند افزایشی را طی کرد و ۲۵.۳ درصد را نشان داد.

گفتنی است که بر اساس گزارش این موسسه، نرخ بیکاری و اشتغال غیرکشاورزی به ۱۵.۷ درصد در سال ۲۰۱۹ رسید که نشانگر رشد ۲.۱ درصدی نسبت به سال قبل یعنی ۲۰۱۸ بود.

این در حالی است که تعداد افراد شاغل در ماه اکتبر ۲۰۱۹ به ۲۸.۳۴ میلیون نفر رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵۲۷ هزار نفر کاهش یافته و این نشانگر میزان اشتغال ۴۵.۹ درصدی در کشور است.

اطلاعات آماری مرتبط با توزیع اشتغال نشان می دهد که ۱۷.۹٪ در بخش کشاورزی، ۲۰٪ در صنعت، ۵.۸٪ در ساخت و ساز و ۵۶.۳٪ در بخش خدمات اشتغال دارند.

داده های رسمی نشان می دهد که میزان مشارکت نیروی کار ترکیه در ماه اکتبر نسبت به سال گذشته ۰.۷ درصد کاهش یافته و به ۵۳ درصد رسیده است.

کد خبر: ۲٬۱۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha