۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
 صنایع خُرد و متوسط حمایت دولت را ندارند
مدیرعامل شرکت سوله استرآباد:

صنایع خُرد و متوسط حمایت دولت را ندارند

گرگان-موسوی، مدیرعامل شرکت سوله استرآباد با بیان اینکه صنایع خُرد و متوسط حمایت دولت را ندارند،گفت: به این ترتیب این بخش ها از دور تولید خارج می شوند اما صنایع وابسطه به دولت با قدرت ادامه خواهند داد.

سید علی موسوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: اگر شاخصه های اشتغال طی پنج سال گذشته بررسی شود متوجه خواهیم شد که در حوزه تولید، کاملا معکوس عمل شده است.

مدیرعامل شرکت سوله استرآباد افزود: این مسئله و همچنین اعداد و ارقام موجود نشان دهنده این موضوع است که سیاست های کلی در راستای حمایت از تولید نبوده و نیست.

او با بیان اینکه تولید نیازمند مولفه های ثابت است، افزود: با وجود مولفه های متغیر، بخش خصوصی قابلیت برنامه ریزی برای توسعه ندارد و نمی تواند رو به جلو حرکت کند.

وی گفت: هرچند که شعار سال توسط مقام معظم رهبری با تاکید بر رشد اقتصادی و تولید چند سالی است اعلام می شود اما متاسفانه آمارها و تصمیمات مدیران دولتی نشان می دهد که شعار ها عملی نشده است.

وی به شاخصه هایی که به رشد تولید، اشتغال و اقتصاد منجر می شود اشاره کرد و گفت: تولید نیازمند انرژی، قیمت مواد اولیه، بازارهای هدف صادراتی و مولفه های ثابت دیگری است تا تولید کننده بتواند در جهت تولید کالای مورد نظر برنامه ریزی داشته باشد اما به دلیل عدم ثبات در این حوزه، بخش خصوصی قابلیت برنامه ریزی برای توسعه ندارد و نمی تواند رو به جلو حرکت کند.

موسوی تصریح کرد: کشوری که مدعی تولید است باید مولفه های ثابت داشته باشد درحالی که در سالیان اخیر شاهد هیچ مولفه ثابتی در جریان تولید نبوده ایم تا تولید کننده خود را بر اساس آن وفق دهد.

این فعال اقتصادی تصریح کرد: اگر تولید کننده دغدغه یک یا دو مولفه متغیر را داشته باشد می تواند خود را با دیگر مولفه های ثابت وفق دهد اما در کشور ما کاملا بر عکس بوده و اکثر مولفه های تولید متغیر هستند که این شرایط، تولید کننده را بین زمین و آسمان نگه می دارد.

مدیرعامل شرکت سوله استرآباد در خاتمه اضافه کرد: در چنین شرایطی صنایع خُرد و متوسط که حمایت دولت را ندارند از دور تولید خارج می شوند اما در مقابل صنایعی مانند ایران خودرو و فولاد که از حمایت و مزایای دولت برخوردار هستند با قدرت ادامه می دهند.

کد خبر: ۲۱۳٬۱۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha