۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷
صنایع دستی یکی از ظرفیت های نهفته کردستان برای توسعه اقتصادی است
معاون استاندار کردستان:

صنایع دستی یکی از ظرفیت های نهفته کردستان برای توسعه اقتصادی است

سنندج – معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان، توجه به صنایع دستی را یکی از ظرفیت های مهم این استان برای رسیدن به توسعه اقتصادی عنوان کرد.

حامد قادرزاده در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی استان کردستان که در خانه کرد سنندج برپا شده است، در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: صنایع‌دستی به‌عنوان بخشی از میراث‌معنوی استان کردستان، قدمتی کهن و اصیل دارد و به همین دلیل باید توجه به این مهم همواره در اولویت فعالیت ها و برنامه های استان قرار داشته باشد.

وی به اهمیت توزیع و عرضه مناسب صنایع دستی استان کردستان اشاره کرد و افزود: هنری که با استفاده از فکر و خلاقیت فعالان این عرصه تولید و در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی عرضه می‌شود، در حقیقت فرهنگ و تمدن اصیل این دیار را در معرض نمایش و معرفی قرار می‌دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان با اشاره به نقش صنایع دستی در راستای توسعه اقتصادی این استان، عنوان کرد: این صنعت می‌تواند به دلیل بازدهی سریع، در ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و پیشرفت و توسعه استان نقش مهمی داشته باشد.

قادرزاده با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی در حوزه صنایع‌دستی کردستان وجود دارد، یادآور شد: چنانچه این هنر صنعت با مدیریت درست تولید و به سایر نقاط کشور صادر شود، معرف بسیار خوبی برای آداب و رسوم این دیار خواهد بود.

وی بر حمایت از فعالان عرصه صنایع دستی در استان کردستان تاکید کرد و افزود: انتظار می رود که در سال جاری قدم های مثبت و خوبی برای حمایت از صنایع دستی در استان کردستان برداشته شود و انتظار داریم که حمایت های مالی بهتری نیز از فعالان این عرصه صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان در پایان بر تداوم برگزاری نمایشگاه های این چنین در استان تاکید کرد و یادآور شد: حمایت از رونق صنایع دستی می تواند زمینه ساز ایجاد اشتغال در استان باشد و به همین دلیل همه ما باید از این صنعت مهم در کردستان حمایت لازم را داشته باشیم.

کد خبر: ۲۱۳٬۱۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha