۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۷
تحقق ایران قوی در گرو اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و دوری دولت از تصدی‌گری است
رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس:

تحقق ایران قوی در گرو اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و دوری دولت از تصدی‌گری است

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اعتقاد دارد مقاومت بخش دولتی در زمینه خصوصی سازی یکی از نقاط ضعف عرصه اقتصادی بشمار می رود که باید برطرف شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علیرضا منادی سفیدان، در رابطه با سخنان رهبر انقلاب مبنی بر ضرورت ایجاد تحول برای رسیدن به ایران قوی، گفت: برای رقم زدن تحول در کشور نیاز به شناسایی نقاط قوت و ضعف است و در ادامه باید راهکارهایی برای تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف پیش بینی شود.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی عرصه اقتصادی را یکی از نقاط ضعف و قابل تامل در شرایط کنونی دانست که نیازمند تغییرات اساسی است، اظهار کرد: امروزه شاهد اقتصادی دولتی هستیم در حالی که مردم باید در امور اداره کشور از جمله عرصه اقتصادی وارد شوند.

وی در این زمینه، ادامه داد: به عبارتی باید اصل ۴۴ قانونی اساسی از سوی دولت مورد توجه قرار بگیرد و واگذاری ها به بخش خصوصی تسریع شود؛ باید یادآور شد بنده در سالیان گذشته به عنوان یکی از اعضای شورای اجرایی اصل ۴۴ قانون اساسی فعالیت می کردم و از نزدیک شاهد مقاومت دولت برای واگذاری ها بودم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه مقاومت بخش دولتی در زمینه خصوصی سازی یکی از نقاط ضعف عرصه اقتصادی بشمار می رود که باید برطرف شود، افزود: امروزه مجبور هستیم نفت بفروشیم، مالیات و تعرفه بر واردات اخذ کنیم اما همه آن صرف پرداخت حقوق دولت می شود و دیگر دولت نمی تواند تکالیفش را اجرایی کند.

منادی سفیدان ضمن تاکید بر اینکه دولت باید خودش را کوچک کند و کار را به مردم بسپارد، تصریح کرد: تحقق این موضوع به معنای تقویت مولفه جمهوریت و اسلامیت نظام تلقی می شود.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دین مبین اسلامی نیز بر خرد جمعی و اداره امور با بهره مندی از ظرفیت مردم مورد تاکید قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: به عبارتی باید برای انجام امور با مردم مشورت شود و در نهایت دولت دست از تصدی گری بردارد؛ در این میان باید یادآور شد تحقق این امر سبب شفافیت در حکمرانی و جلوگیری از تضعیف پایگاه اجتماعی دولت ها و نظام خواهد شد.

کد خبر: ۲۱۳٬۰۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha