۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹
توسعه فرودگاه مهرآباد در نیمه دوم سال جاری

توسعه فرودگاه مهرآباد در نیمه دوم سال جاری

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور از ساخت ترمینال ۱۰۰ هزار متری با ۴۰ ایربریج در نیمه دوم سال جدید خبر داد.

به گزارش بازار، حمیدرضا سیدی، در خصوص برنامه شرکت فرودگاه‌ها برای توسعه فرودگاه مهرآباد در سال جدید، گفت: به علت ورود ناوگان جدید به صنعت، سال گذشته پر خیر و برکت بود، اما افزایش ناوگان، محدودیتِ جا در فرودگاه مهرآباد را دو چندان می‌کند.

وی توضیح داد: به‌جز مهرآباد در سایر فرودگاه‌های کشور محدودیت جا نداریم؛ هم اکنون مجبوریم از پارک شبانه بسیاری از هواپیماها که بیسِ پروازی آن‌ها مهرآباد نیست جلوگیری کنیم، چراکه در مهرآباد جای پارک هواپیما به‌اندازه کافی نیست.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور خاطرنشان کرد: ۸۰درصد فرودگاه مهرآباد در دست ارگان‌های مستقر است که منجر به کاهش فضای ترمینالی و پارکینگ فرودگاه شده است. بسیاری از این ارگان‌ها پیش‌تر مستاجر فرودگاه بودند، اما حالا در نقش مالک رفتار می‌کنند. برنامه ساماندهی برای الحاق اراضی به محیط فرودگاه در دستور کار است و امسال فرودگاه مهرآباد توسعه می‌یابد.

سیدی تصریح کرد: افزایش تقاضای سفر در بخش هوایی بالاست و همین موضوع نیاز به توسعه فرودگاه مهرآباد را دو چندان می‌کند. در سال گذشته ۱۷ میلیون مسافر از فرودگاه مهرآباد اعزام و پذیرش شدند.

وی گفت: هم اکنون ترمینال‌های متعدد و پراکنده دسترسی راحت مسافران به یک پرواز راحت را سخت کرده است. تصمیم داریم بعد از ده‌ها سال با ساخت ترمینال ۱۰۰ هزار متر مربعی، فضای ترمینالی را در فرودگاه مهرآباد توسعه دهیم. هم اکنون مشاور در حال انجام مطالعات برای طراحی این ترمینال است و با انجام مناقصات مربوط به طرح، در نیمه دوم سال جاری عملیات اجرایی و ساخت این ترمینال بزرگ آغاز خواهد شد.

گفتنی‌است وی با بیان اینکه در ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ فقط در یک روز به ۱۵۷۵ پرواز سرویس داده شد، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که تعداد پروازها در تعطیلات نوروز امسال نیز افزایشی باشد.

کد خبر: ۲۱۳٬۰۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha