۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
 افزایش سقف وام بانکی در شورای هماهنگی بانک‌های دولتی پیگیری می‌شود
وزیر امور اقتصادی و دارایی:

افزایش سقف وام بانکی در شورای هماهنگی بانک‌های دولتی پیگیری می‌شود

گرگان- وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر نقش شبکه بانکی در اقتصاد کشور، گفت: افزایش سقف تسهیلات بانکی در نخستین جلسه شورای هماهنگی بانک‌های دولتی پیگیری می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، سیداحسان خاندوزی جمعه شب در دیدار با مدیران و کارکنان تابعه وزارت اقتصادی و دارایی گلستان در گرگان با اشاره به اهمیت دیپلماسی اقتصادی با کشورهای منطقه و همسایه اظهار کرد: گلستان اقدامات خوبی را در این عرصه رقم زده که تداوم آن به نتیج مثبتی خواهد انجامید.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: برای توسعه کشور نیازمند عظم جدی و جمعی هستم و قاعده و رویه مدیریتی در گلستان و دیگر استان‌ها باید به صورتی پیش برود که سرمایه‌گذار و صنعت‌گران با پدیده سنگ‌اندازی مواجه نشوند.

وی اضافه کرد: برخی نهادها دارای املاک و دارایی‌هایی هستند که در زمان فعلی توجیه اقتصادی و استفاده ندارد و به عنوان منابع مالی می‌توان برای تکمیل پروژه‌ها و خدمت به مردم استفاده کرد.

خاندوزی ادامه داد: هرچه استان‌ها در مولدسازی فعال‌تر باشند، پروژه‌های نیمه‎‌کاره آن‌ها با سرعت بیشتری به نتیجه خواهد رسید.

وی اضافه کرد: برخی دستگاه‌ها برای از دست دادن دارایی‌های راکد خود مقاومت می‌کنند که باید این مشکل از بین برود زیرا اجرای مولدسازی به نفع مردم و کشور است.

خاندوزی در خصوص سهم گلستان در پرونده‌های مالیاتی شرکت‌های بزرگ مستقر در استان، گفت: این که دفتر شرکت در استان حضور ندارد و مالیات برای استان تخصیص داده نمی‌شود را در دستور کار قرار خواهیم داد و در این خصوص کمک خواهیم کرد.

وی به مدیرکل امور مالیاتی گلستان سه ماه مهلت داد با مشورت رییس سازمان مرکزی نسبت به حل این موضوع برنامه‌ریزی و اقدام کند.

خاندوزی تصریح کرد: برای رفع نقاط حادثه خیز استان و تخصیص بودجه برای پروژه‌ها، تلاش می‌کنیم از ظرفیت‌های قانونی، بودجه مناسبی برای رفع نقاط مورد نظر اختصاص دهیم تا اتفاقات خوبی در این بخش برای این استان رقم بخورد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: موضوع راه‌آهن، منطقه آزاد اینچه‌برون، گمرک گلستان به عنوان یکی از استان‌های مرزی موضوع مهمی است و هرچه دروازه‌های تعامل استان به بیرون کشور باز شود به نقع کشور خواهد بود.

وی همچنین در جمع خبرنگاران گفت: مهمترین اقدام برای افزایش درآمد ملی و رفاه عمومی، افزایش تولید در کشور است.

خاندوزی اظهار امیدواری کرد: رویه سال ۱۴۰۱ که با عنوان «تسهیل محیط کسب و کار و مجوزهای تولید» آغاز شده بود، در سال جدید کامل و فراگیر را با پوشش حداکثری به پیش برود.

وی خاطرنشان کرد: در موضوع تامین مالی هم با توجه به این که بخش‌های تولیدی کشور نیازمند تامین مالی هستند، از ابزارها و روش‌های جدید تامین مالی استفاده خواهیم کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: این کار سبب خواهد شد تا با سرعت بیشتری بتوان، حداقل پروژه‌های اساسی و پیشران کشور را به حرکت در آورد.

خاندوزی در ادامه با اشاره به برخی پروژه‌های مهم و اساسی در گلستان افزود: پروژه‌های اصلی سفر دور اول رییس جمهور به این استان که بخشی از آنها همچون علاج‌بخشی خلیج گرگان که درصد پیشرفت خوبی هم دارند و بخش‌های دیگر همچون توسعه فاز جدید نیروگاه علی‌آبادکتول به ارزش ۴۰۰ میلیون یورو به زودی در ماه‌های ابتدایی سال جدید کلید خواهد خورد، سرعت بیشتری پیدا کند.

وی ادامه داد: پروژه توسعه فاز جدید نیروگاه علی‌آبادکتول اکنون آخرین مرحله اجرایی شدن فاز نهایی را سپری می‌کند و تا پایان فروردین ماه جاری، عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی در خاتمه بیان کرد: از سوی دیگر تلاش داریم با توجه به هدف‌گذاری انجام شده در حوزه تولیدات کشاورزی و همچنین افزایش سهم تولیدات صنعتی استان، حداقل ۲ پروژه بزرگ مقیاس را از شرکت‌ها، بنیادها، نهادها و آستان‌های بزرگ کشور برای گلستان رقم بزنیم.

کد خبر: ۲۱۳٬۰۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha