۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
افزایش صادرات خرما با مهارت‌آموزی نخلداران و فعالان بازار| تولید ۵۰ مدل خوراکی با فرآوری خرما
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد:

افزایش صادرات خرما با مهارت‌آموزی نخلداران و فعالان بازار| تولید ۵۰ مدل خوراکی با فرآوری خرما

بوشهر- دوراهکی مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از افزایش صادرات خرما با مهارت‌آموزی نخلداران و فعالان بازار خبر داد و گفت: بیش از ۵۰ مدل خوراکی و شیرینی جدید با فرآوری خرما تولید می‌شود.

عبدالمجید دوراهکی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال " مهار تورم و رشد تولید" نامگذاری شده و همه موظفیم در راستای تحقق شعار سال اهتمام ورزیم.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به اهمیت و جایگاه نخیلات در استان بیان کرد: بیش از ۶ میلیون اصله نخل در سطح ۳۴ هزار هکتار از اراضی استان بوشهر وجود دارد و بخش زیادی از جمعیت استان از طریق نخل و خرما امرار معاش می‌کنند.

وی افزود: نخلداران باید علاوه بر خرما و رطب، توانایی و مهارت تبدیل خرما به سایر محصولات را داشته باشند که در این صورت، علاوه بر افزایش درآمد، رشد اشتغال را نیز در این عرصه شاهد خواهیم بود.

آموزش ۳۰ حرفه مهارتی در راستای افرایش بهره‌وری از نخیلات

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر خاطر نشان کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، در حاشیه برپایی میز خرما، تفاهم‌نامه ارزشمندی با نخلداران و اتاق بازرگانی منعقد کرد و ۳۰ حرفه مهارتی در راستای افزایش بهره‌وری از نخیلات را در این تفاهم‌نامه آموزش می‌دهیم.

دوراهکی از اجرایی شدن این‌تفاهم‌نامه خبر داد و تصریح کرد: این آموزش‌ها در قالب گروه‌های ۲۵ نفره از فعالان نخلداری و خرما برگزار می‌شود که ساز و کارهای لازم انجام شده و با همکاری بیمه روستاییان و عشایر، فاز اجرایی گرفته است.

وی اضافه کرد: تبدیل خرما و رطب به شیرینی‌جات خوشمزه و با کیفیت، علاوه بر افزایش فروش داخلی، در بحث صادرات نیز می‌تواند بسیار موثر باشد.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: تمامی مهارت‌آموزان پس از فرا گرفتن مهارت و تخصص لازم، تحت پوشش بیمه روستائیان و عشایر استان قرار می‌گیرند و فرصت مناسبی برای توسعه مشاغل مرتبط با خرماست.

دوراهکی ابراز کرد: از خرما می‌توان بیش از ۵۰ نوع شیرینی و خوراکی جدید، تولید و فرآوری کرد که امیدوارم با آموزش‌ها و کسب مهارت توسط فعالان این عرصه، شاهد رشد اقتصادی بیشتری در نخلداران باشیم.

کد خبر: ۲۱۲٬۹۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha