۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
جشنواره گردشگری فرومد ویژه نوروز برگزار شد
مدیر کل میراث فرهنگی سمنان به بازار خبر داد:

جشنواره گردشگری فرومد ویژه نوروز برگزار شد

میامی- کرم زاده مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان از برگزاری جشنواره گردشگری فرومد ویژه نوروز خبر داد و گفت: این جشنواره با هدف شناساندن ظرفیت های فرومد، برگزار شده است.

امیر کرم زاده در گفتگو با خبرنگار بازار، از برگزاری جشنواره گردشگری در روستای هدف گردشگری فرومد از توابع شهرستان میامی خبر داد و ابراز کرد: این جشنواره برای چهارمین سال پیاپی با هدف شناساندن ظرفیت های گردشگری منطقه فرومد، برگزار شد.

وی با اشاره به استقبال پرشور مردم و گردشگران از این جشنواره بیان کرد: معرفی روستای هدف گردشگری فرومد و بازدید از بناهای تاریخی محورهای اصلی این جشنواره گردشگری بودند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه آشنایی با مراسم‌ آیینی و سنتی مردم فرومد دیگر محوری بود که در این جشنواره گردشگری به دنبال آن بودیم، بیان کرد: توسعه گردشگری اقتصادی با برگزاری رویدادهای مشابه یکی از سیاست های میراث فرهنگی استان است.

کرم زاده افزود: اجرای مراسم آئینی، بازی‌های محلی، چوب بازی سنتی، بازدید از مسجد جامع تاریخی، آرامگاه ابن یمین فرومدی، بافت، معابر و کوچه‌باغ‌های تاریخی روستا ازجمله برنامه‌های جنبی این جشنواره بود.

وی با بیان اینکه آرامگاه ابن یمین فرومدی و شیخ حسن جوری در این منطقه قرار دارد، ابراز کرد: فرومد به‌عنوان روستای هدف گردشگری محسوب می‌شود و سالانه صدها گردشگر حتی از خارج کشور، برای دیدن این روستای هدف گردشگری به میامی می آیند.

به گزارش بازار، از ۱۶ اسفند ماه سال قبل تا دوم فروردین ماه امسال ۶۷ هزار گردشگر در مراکز اقامتی استان سمنان اسکان یافتند.

کد خبر: ۲۱۲٬۸۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha