۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
تولید سالانه ۱۳۰ هزار تن محصولات عشایری در لرستان/ ۲۰ میلیارد تسهیلات پرواربندی توزیع شد
مدیرکل امور عشایری لرستان:

تولید سالانه ۱۳۰ هزار تن محصولات عشایری در لرستان/ ۲۰ میلیارد تسهیلات پرواربندی توزیع شد

لرستان - مدیرکل امور عشایری لرستان با اشاره به تولید سالانه ۱۳۰ هزار تن محصولات توسط عشایر لرستان گفت: ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات پرواربندی و چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خشکسالی بین عشایر استان توزیع شد.

سعید کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به وجود ۱۴ هزار و ۶۳۸ خانوار عشایری لرستان با ۸۴ هزار نفر جمعیت اظهار داشت: ۲۵ درصد پروتئین لرستان توسط عشایر استان تامین می‌شود و سالانه ۱۳۰ هزار تن تولیدات انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلاتی را به خود اختصاص داده‌اند همچنین ۵ درصد صنایع دستی استان را تولید می‌کنند.

وی با اشاره به در دست انجام بودن پروژه تبدیل ۱۲۰ هزار متر از اراضی دیم به آبی در مناطق عشایری آب باریک الیگودرز افزود: این پروژه پنج میلیارد تومان اعتبار مصوب داشته و پیمانکار در حال انجام کار است که امیدواریم با تخصیص اعتبار این کار نیز محقق شود.

مدیرکل امور عشایری لرستان با بیان اینکه امسال هزار و ۲۰۰ نفر از عشایر استان از خدمات آموزشی بهره‌مند شدند، عنوان کرد: احداث حدود ۴۰ چشمه یا آبشخور بهداشتی نیز از دیگر اقداماتی بود که برای عشایر استان انجام شد و در بحث تامین آرد عشایر نیز ماهانه ۸۸۶ تن بین عشایر توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: در راستای پرواربندی دام عشایر، ۲۰ میلیارد تسهیلات از محل بند «ب» صندوق توسعه ملی بین خانوار عشایری توزیع شده است که بالغ بر ۸۶ درصد جذب شده و تسهیلات خشکسالی نیز تقریبا چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون بوده که بین تشکل‌های عشایری توزیع شده است.

کریمی به بیمه شدن ۲۰ هزار راس دام عشایر لرستان اشاره کرد و گفت: در بحث بیمه اجتماعی عشایر نیز نزدیک هشت هزار نفر با سن ۱۸ تا ۵۰ سال توسط تشکل‌های عشایری بیمه شدند.

کد خبر: ۲۱٬۲۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha