۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳
بیش از ۲ میلیون نفر با حمل و نقل عمومی سفر کردند
وزیر راه و شهرسازی:

بیش از ۲ میلیون نفر با حمل و نقل عمومی سفر کردند

بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی گفت: سفرها در تعطیلات نوروز ۱۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش بازار، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در ارتباط تلفنی با شبکه خبر در خصوص رشد ۱۲ درصدی مسافران در تعطیلات نوروز گفت.

با توجه به افزایش تردد بین استانی، وضعیت حمل و نقل را تا به امروز چگونه می‌بینید؟
تا به امروز عدد حمل و نقل بین استانی بیش از ۱۲ درصد و اگر با احتساب حمل و نقل‌های درون شهری به ۲۰ درصد خواهد رسید واین رشد، رشد قابل توجهی در حوزه حمل و نقل عمومی جاده‌ای است. بیش از دو میلیون و ۵۰۰ نفر با حمل و نقل عمومی سفر کردند و مابقی هم با خودروهای شخصی شان در جاده‌های کشور سفر داشتند. در روز ۲۹ اسفند پیک را در راه‌های کشور تجربه کردیم و امروز نسبت به اول فروردین روز گذشته حدود ۱۶ درصد کاهش داشتیم. حجم ترددهای جاده‌ای نیز بیشترین ترددهایمان به خراسان رضوی، استان‌های مازندران، گیلان و بعدش استان‌های جنوبی کشور است.

از روز گذشته تا به امروز حدود ۲۲ استان کشور درگیر بارندگی هستند و برخی از استان‌ها همراه با بارش برف است. دیشب در استان مازندران در منطقه چالوس برف شدیدی را هم شاهد بودیم که کندی‌های حرکت را داشتیم و معطلی سه چهار ساعته هم برای برخی از هموطنان عزیزمان رخ داد که با همکاری پلیس و عزیزان مان در مجموعه راهور فراجا این مشکل برطرف شد. الان در همه جاده‌های کشور تردد در حال جریان است و در منطقه قزوین به رشت هنوز ترافیک سنگینی را داریم، ولی همه عزیزان و همه ناوگان مان در حوزه راهداری در جاده‌های کشور مشغول انجام وظیفه اند.

باتوجه به تغییرات آب و هوایی که به آن اشاره کردید آیا همکارانتان آمادگی کامل دارند که تا پایان تعطیلات در کنار مردم و همراه مردم باشند؟
طرح نوروزی که از ۲۴ اسفند آغاز شده با همه ظرفیت در جاده‌های کشور همکارانم در سازمان راهداری حضور دارند. این تغییرات جوی و بارش‌ها و این نزولات آسمانی و نعمت‌های الهی که بارش‌های خوبی را از روز گذشته داشتیم تا دو سه روز آینده ادامه خواهد داشت و از دوستانمان خواستم که ظرفیت‌های بیشتری را برای برف روبی در جاده‌هایی که امکان بارش برف بیشتر باشد را مستقر کنند. از سازمان هواشناسی هم خواستم که در صدا و سیما گزارش‌های هواشناسی را با دقت و جزئی‌تر به اطلاع مردم عزیز برسانند. از هموطنان عزیزمان هم می‌خواهم که اگر قصد سفر دارند به خاطر شرایط جوی هم جاده‌ها را دقیق بررسی کنند هم امکانات لازم یا زنجیر چرخ و امکاناتی که برای یک سفر امن و ایمن لازم دارند حتما همراهشان داشته باشند که این ایام نوروز سفرشان با لذت و به خوبی و خوشی انجام بشود.

کد خبر: ۲۱۲٬۸۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • آذر IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
      0 0
      این آمار غلطه . چون خیلی از این سفرها بازگشت بخانه است نه مسافرت. مثلا دانشجویان یا برخی افراد که در شهر دیگر کار میکنن. لطفا الکی پرشماری نکنین که بگین مردم حالشون خوبه و دارن که برن سفر.
    • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
      0 0
      آزاد راه زنجان به تبریز پرازدست انداز است و غیر قابل تردد ! تازه ازاین آزاد راه عوارض هم می گیرند !