۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲
 قیمت نفت کاهش یافت

قیمت نفت کاهش یافت

قیمت نفت بازار آسیا، پس از انتشار گزارشی که رشد ذخایر نفت آمریکا را نشان داد، روند افزایشی را متوقف کرد و کاهش یافت.

به گزارش بازار، بهای معاملات نفت برنت که از ابتدای هفته جاری تاکنون بیش از سه درصد رشد کرده است، ۳۷ سنت معادل ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۷۴ دلار و ۹۵ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۹ سنت معادل ۰.۶ درصد کاهش، به ۶۹ دلار و ۲۸ سنت در هر بشکه رسید.

آمار موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۱۷ مارس، حدود ۳.۳ میلیون بشکه رشد کرده است، درحالی که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز، کاهش ذخایر نفت به میزان حدود ۱.۶ میلیون بشکه را پیش‌بینی کرده بودند. اکنون معامله‌گران و تحلیلگران منتظر انتشار آمار هفتگی ذخایر نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا هستند تا ببینند آیا این گزارش، نشانه‌های ضعیف شدن تقاضا برای نفت را تایید خواهد کرد.

همزمان، بازارها منتظر نتیجه نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا هستند که به عنوان پر چالش‌ترین تصمیم سیاستی بانک مرکزی آمریکا در دوران اخیر دیده می‌شود. انتظار می‌رود پس از این جلسه، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، پیش بینی‌های اقتصادی جدید و و برنامه بانک مرکزی برای افزایش نرخ بهره را رونمایی کند.

در حالی که بازار انتظار دارد بانک مرکزی آمریکا، نرخ بهره را به میزان ۲۵ واحد افزایش دهد، بعضی از ناظران بانک مرکزی می‌گویند فدرال رزرو ممکن است افزایش بیشتر نرخ بهره را متوقف کرده یا اعلام پیش بینی‌های اقتصادی جدید را به تاخیر بیاندازد.

قیمت نفت هفته گذشته بزرگترین کاهش هفتگی خود در چند ماه اخیر را پس از آغاز ورشکستگی بانک‌های آمریکایی در ۱۰ مارس و بحران در بانک اروپایی "کردیت سوئیس" متحمل شد. نجات اضطراری "کردیت سوئیس، در آخر هفته گذشته، به بهبود قیمت نفت کمک کرد.

مقامات اوپک پلاس، مدیران صندوق‌های سرمایه گذاری و فعالان بازار نفت، افت شدید اخیر قیمت نفت را به دلیل مسائل مالی عنوان کرده و اصرار دارند که تقاضای رو به رشد، قیمت نفت را در ماه‌های آینده به سطوح بالاتری خواهد رساند.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیل گران گروه بانکی ANZ اعلام کردن معامله گران، عوامل بنیادین بازار نفت را عامل بالاتر رفتن قیمت‌ها می‌بینند. این نگرانی وجود دارد که در بحبوحه بحران بانکی، عرضه نفت آسیب بیشتری در قیاس با تقاضا متحمل شود. تولید نفت شیل آمریکا به دلیل دشوار شدن شرایط اعتباری از سوی بانک‌های منطقه‌ای آمریکا، بیش از همه در معرض مخاطره قرار دارد.

کد خبر: ۲۱۲٬۸۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha