۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲
تحقق شعار سال در گروی عدم تصدی‌گری دولت در اقتصاد است
عضو منتخب اتاق بازرگانی آبادان در گفت‌وگو با بازار:

تحقق شعار سال در گروی عدم تصدی‌گری دولت در اقتصاد است

آبادان- قاسم نژاد، عضو منتخب اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان تحقق شعار سال را در گروی عدم تصدی‌گری دولت در اقتصاد عنوان کرد.

مسعود قاسم نژاد در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن تبریک سال ۱۴۰۲ با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان «مهار تورم و رشد تولید» اظهار کرد: به اعتقادم دولت اگر تصدی‌گری نکند و اجازه بدهد بخش خصوصی امورات اقتصادی را انجام دهد، بهترین اقدام است.

وی با اشاره به اقتصادهای موفق جهانی افزود: در اقتصادهای برتر اثبات شده چنانچه بخواهیم اقتصاد پویا، تولیدمحور و بدون تورم داشته باشیم باید اجازه دهیم دست نامرئی بازار، کار خود را انجام دهد.

عضو منتخب اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان دست نامرئی بازار را به عنوان ایجادکننده توازن قلمداد کرد و گفت: دولت باید به صورت واقعی کنار برود و بستر را برای تولیدکنندگان بخش خصوصی ایجاد کند.

قاسم نژاد ادامه داد: دولت نباید خلق پول کند زیرا پیامدهای تورمی به دنبال دارد؛ زمین رایگان و تعرفه پایین برای واردات تجهیزات فقط بخشی از اقدامات اصولی است که دولت می‌تواند در راستای حمایت از تولیدکنندگان انجام دهد.

این فعال اقتصادی عدم تصدی‌گری دولت در برخی از کشورها طی سال‌های اخیر را سبب جهش اقتصادی این کشورها عنوان کرد و افزود: با کنار رفتن دولت و فعال‌تر شدن بخش خصوصی، جذابیت برای تولیدکننده به وجود می‌آید؛ کشورهای حوزه خلیج فارس، برخی کشورهای آمریکای جنوبی و همچنین آسیای شرقی از فرمول دست نامرئی عرضه و تقاضا استفاده می‌کنند و در اقتصاد موفق بوده‌اند.

کد خبر: ۲۱۲٬۸۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha