۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶
نام‌نویسی بیش از ۶ میلیون متقاضی مسکن نهضت ملی
عملکرد دولت سیزدهم تا بهمن ۱۴۰۱ در حوزه مسکن تشریح شد

نام‌نویسی بیش از ۶ میلیون متقاضی مسکن نهضت ملی

وزارت راه و شهرسازی نام‌نویسی بیش از ۶ میلیون متقاضی مسکن نهضت ملی، تامین اراضی ساخت یک میلیون و ۳۲۷ هزار واحد مسکونی و افزایش سقف تسهیلات مسکن را بخشی از اقدامات این وزارت خانه در بخش مسکن اعلام کرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، اهم اقدامات وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا بهمن ۱۴۰۱ در بخش مسکن تشریح شد.

اهم اقدامات انجام شده در بخش مسکن شامل تدوین برنامه تفصیلی تولید چهارمیلیون مسکن طی ۴ سال به تفکیک استان‌ها و شهرهای مختلف کشور، ایجاد سامانه طرح نهضت ملی مسکن و ثبت‌نام بالغ بر ۶ میلیون متقاضی در تمامی استان‌های کشور است. همچنین تاسیس و راه‌اندازی صندوق ملی مسکن، تامین زمین به استعداد یک میلیون و ۳۲۷ هزار واحد مسکونی، شروع احداث یکهزار و ۷۳ واحد مسکونی در زمین‌های اجاره ۹۹ ساله، تسهیلات خودمالکی، نوسازی مسکن روستایی و بافت‌های فرسوده شهری است.

افزایش سقف تسهیلات ساخت به ۴۵۰ میلیون تومان در شهر تهران، ۴۰۰ میلیون تومان در سایر کلانشهرها، ۳۵۰ میلیون تومان در مراکز استان‌ها، ۳۰۰ میلیون تومان در سایر شهرها و ۲۰۰ میلیون تومان در مناطق روستایی و افزایش طول دوره بازپرداخت تسهیلات به ۲۰ سال از جمله اقدامات مهمی است که در زمینه برنامه‌ریزی برای اجرای سیاست‌های دولت سیزدهم تدوین شده است.

همچنین تکمیل و بروزرسانی سامانه پاتمک (پرداخت الکترونیکی تعرفه پروانه اشتغال به کار مهندسی، معمار تجربی و کاردانی)، تکمیل و بروزرسانی سامانه سپامک (صدور الکترونیکی پروانه اشتغال به کار مهندسی، معمار تجربی و کاردانی) و تنظیم ۱۰۲ مورد لوایح دفاعیه برای مراجع قضایی بر مبنای قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و آیین‌نامه‌های اجرایی منبعث از آن و سایر قوانین مدنی، کیفری وآیین نامه دادرسی مربوطه برای مراجع قضایی از دیگر اقداماتی است که در حوزه مسکن انجام شده است.

گفتنی است، برنامه کلان دولت سیزدهم در بخش مسکن شامل احداث ۴ میلیون واحد مسکونی است که بیش از یک میلیون آن در روستاها و مابقی در شهرها اجرایی می‌شود. هم اکنون برای بیش از یک میلیون واحد مسکونی اراضی تعیین شده و به همان میزان نیز ساخت مسکن در شهرها و روستاها وارد فاز عملیاتی و اجرایی شده است. نوسازی واحدهای مسکونی در بافت فرسوده، احداث مسکن روستایی با مشارکت مردم و همچنین سازندگان در شهرها و روستاها بخشی از سیاست‌هایی است که به تولید مسکن در نقاط مختلف برای رفع نیاز مردم جامه عمل می‌پوشاند.

کد خبر: ۲۱۲٬۷۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 5
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ابوالفضل IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
      1 0
      سلام من زیر نظر بهزیستی هستم ودر روستا زندگی میکنم ثبت نام اولیه انجام دادم وبرگه از بهزیستی روی پرونده هست درشرکت عمران بهارستان پرونده تشکیل دادم باکلی هزینه محضر وغیره برای ثبت نام بعداز مدتی سربالا جوابما میدادند درصورتی که تمام مراحل برام سبز میشد ثبت نام انجام دادم خواهشا پیگیری کنید
    • ابوالفضل IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
      1 0
      من زیر نطر بهزیستی در روستا اصفهان زندگی می‌کنم پرونده درشرکت عمران بهارستان اصفهان انجام دادم باکلی هزینه محضری وغیره بهد مدتی سربالا بامن حرف می‌زنند ازبهزیستی نامه روی پرونده درشرکت گذاشتم شما را به خدا پیگیری کنید
    • ناشناس IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
      1 0
      ما که ۵ سال هست ثبت نام کردیم واورده اولیه هم واریز کردیم خبری نیست
    • جمشید پرچمی کاویانی US ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
      0 0
      من ۶۵ سال دارم و واجد شرایط هستم برای ثبت نام در پردیس، لطفا رسیدگی کنید
    • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
      0 0
      دوستان کسی خبری از متمم وام ۲۰۰میلیونی مسکن روستایی داره و چجوریه شرایطش چون خونه نیمه کاره مونده