۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۹
افتتاح ۷ کیلومتر راه از محور ترانزیتی زاهدان-میرجاوه
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان خبر داد:

افتتاح ۷ کیلومتر راه از محور ترانزیتی زاهدان-میرجاوه

زاهدان- مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان، گفت: به‌منظور تسهیل در فرآیند ترانزیت و افزایش درآمدهای ارزی هفت کیلومتر راه از محور ترانزیتی زاهدان-میرجاوه افتتاح شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل مسکن، راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان، عطاء اله اکبری در این خصوص اظهار داشت: احداث بزرگراه در محور های مواصلاتی استان به دلیل واقع شدن در مسیر کریدور تجاری جنوب شرق و همچنین حجم بالای تردد کامیون های ترانزیتی و کاهش تصادفات از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان، گفت: در این راستا حدود هفت کیلومتر بزرگراه در قطعه یک محور میرجاوه- زاهدان با اعتبار حدود ۱۵۰ میلیارد تومان زیر بار ترافیک رفت.

اکبری با اشاره به اینکه،طول این مسیر مهم ترانزیتی ۸۵ کیلومتر است، افزود: این اداره کل موفق شد تا از مجموع ۱۹ کیلومتر بزرگراه در دست ساخت این محور در بازده زمانی نه ماهه حدود هفت کیلومتر را در آستانه تعطیلات نوروزی زیر بار ترافیک ببرد.

وی تصریح کرد: با تامین یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار بسیاری از طرح‌های حوزه راه تکمیل و تعهد این اداره کل طبق برنامه زمان بندی شده محقق می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان هزینه ساخت هر یک کیلومتر بزرگراه را بیش از ۲۵ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: راه‌سازی یکی از فعالیت های عمرانی هزینه بر و زمان بر است همچنین با توجه به ویژگی های جغرافیایی استان از جمله سخت گذر و کوهستانی بودن، پروژه های راهسازی نیاز به بودجه بیشتری دارد.

اکبری تاکید کرد: در مجموع جهت تکمیل بزرگراه در محور مواصلاتی میرجاوه_ زاهدان افزون بر دو هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه، جابجایی بیش از ۹۰ درصد بار و مسافر بر عهده حمل و نقل جاده‌ای است، بیان کرد: طی روزهای گذشته هفت کیلومتر بزرگراه در محور زاهدان- خاش، ۱۴ کیلومتر از باند دوم در محور مواصلاتی زابل- زاهدان و پنج کیلومتر از باند دوم محدوده کمربند غربی زاهدان زیر بار ترافیک رفته است.

کد خبر: ۲۱۲٬۶۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • اربابی IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
      0 0
      جاده زاهدان به خاش هر روز کشته میده شما به جای اینکه به فکر جان مردم باشید به فکر ترانزیت خودتان هستید اگر واقعا به فکر مردم هستید جاده زاهدان به خاش رو دو طرفه کنید تا خودروها شاخ به شاخ نشوند و بیشتر از این مردم داغدار و عزادار نباشند.