۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۵
اقتصاد کشور نباید به دلار گره بخورد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

اقتصاد کشور نباید به دلار گره بخورد

عضو کمیسیون برنامه و بودچه مجلس گفت: نباید اقتصاد کشور با دلار گره بخورد

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، بهروز محبی نجم آبادی گفت: زلف اقتصاد را نباید به دلار گره زد و میدان را به دشمنی داد که با منافع این ملت و نظام کینه دیرینه دارد، این کارها در واقع آقایی دلار را تضعیف خواهد کرد.

نجم آبادی درباره پیمان‌های پولی گفت: عوامل مختلفی مانند روابط خارجی و موضوعات سیاسی بر موضوع ارز تاثیرگذار است. طی چند روز اخیر تغییرات بازار ارز در نتیجه ارتباطات منطقه‌ای در حوزه همسایگان، ورود درهم امارات به کشور و فضای به وجود آمده را مشاهده کرده‌ایم.

وی در ادامه ابراز کرد: آنچه بر سر ارز آمد، یک تورم انتظاری و نگاه مبتنی تحت تاثیر فضای روانی بود، به همین علت به سرعت شکست خورد. اتفاقات اخیر نشان داد برای از بین بردن آقایی دلار کارهای مخلتفی می‌توان انجام داد که اقدامات اخیر دولت و بانک مرکزی هم به همین منظور بود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه درباره این کارها اظهار داشت: تهاتر، قانونمند کردن رمز ارزها، مبادلات با کشورهای قدرتمند مانند اعضای شانگ‌های با ارزهای ملی از جمله کارهایی است که نباید دور از نظر داشت. با این سیاست‌ها می‌توان منابع را از ارزهای کشورهای هم پیمان انباشته ساخت.

نجم آبادی در ادامه تاکید کرد: ده‌ها مسیر برای حذف سلطه دلار بر سر اقتصاد منطقه وجود دارد. اتفاقات اخیر نشان داد برخی از تصمیمات سیاسی که عقبه دو ساله داشت، می‌تواند فضا را آرام کند. مسئله بسیار پر اهمیت اتحاد درونی است، به همین دلیل تمام جریان‌های سیاسی را دعوت می‌کنم که ذیل قانون اساسی دست از شیطنت بردارند.

عضو کمیسیون برناممه و بودجه در پایان نیز گفت : فضای روانی جامعه باید آرام و اتحاد ایجاد شود. و انشالله اتفاقات خوبی روی خواهد داد.

کد خبر: ۲۱۲٬۶۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha