۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۵
 سیاست ارزی بانک مرکزی عامل تقویت بازار سرمایه
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

سیاست ارزی بانک مرکزی عامل تقویت بازار سرمایه

با سیاست‌های بانک مرکزی قیمت دلار حواله شرکت‌های بورسی با دلار آزاد منطبق شده است، در نتیجه بازده شرکت‌های بورسی تقویت شده است.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، علی اسکینی، کارشناس بازار سرمایه گفت: شاخص کل بورس کار خود را از ابتدای سال جاری با یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد شروع کرده است. شاخص کل آرام آرام افزایش یافت و تا کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد اوج گرفت، اما مجددا شاخص کل بورس روند ریزشی را در پیش گرفت و تا آبان ماه تا کانال یک میلیون و ۲۲۰ هزار واحدی ریزش کرد. اما شاخص کل بورس با اعلام بسته ۱۰ بندی شروع به رشد کرد و در پایان سال شاخص کل بورس به کانال یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحدی قرار گرفت.

اسکینی تصریح کرد: بازارهای موازی بازار سرمایه از ابتدای سال جاری رشد زیادی را تجربه کرده اند، اما شاخص کل بازار سرمایه رشدی نداشت و این بازار عقب افتاده است.

وی افزود: این در حالی است که عمده شرکت‌های بورسی صادرات محور هستند و قیمت فروش این شرکت‌ها به دلار حواله مرکز مبادله ارز و طلا متصل است.

این کارشناس بازار سهام ابراز داشت: با سیاست‌های بانک مرکزی قیمت دلار حواله شرکت‌های بورسی با دلار آزاد تطبیق داده شده است، اما زمان لازم است تا هزینه‌ها و درآمدهای شرکت‌های صادرات محور در صورت‌های مالی منطبق شوند. در این زمان رشد سود آوری شرکت‌های بورسی بیشتر نمایان خواهد شد.

این تحلیل‌گر بازارهای مالی ابراز داشت: بازار ارز به سمت تثبیت پیش می‌رود و تثبیت نرخ ارز کمک بزرگی به رشد شرکت‌های بورسی خواهد کرد.

اسکینی در پایان تاکید کرد: دولت و حاکمیت لازم است تا پالس‌های مثبت به بازار سهام دهند، مانند کاهش قیمت خوراک پتروشیمی‌ها، همچنین کاهش مالیات شرکت‌های بورسی و... و. با همراهی دولت در بهبود اوضاع بازار سرمایه مسلما شاهد رشد تولید و سودآوری و تقویت بازار سهام خواهیم بود.

کد خبر: ۲۱۲٬۶۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha