۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
مشکل حقوق اسفندماه معلمان بزودی رفع خواهد شد
رئیس­ کمیسیون آموزش مجلس:

مشکل حقوق اسفندماه معلمان بزودی رفع خواهد شد

رئیس کمیسیون آموزش مجلس با تایید پرداخت نشدن حقوق اسفند ماه بیش از یک میلیون فرهنگی همراه با مابه‌التفاوت رتبه بندی، گفت: سازمان برنامه و بودجه از تأمین کسری رتبه بندی خودداری کرده است.

به گزارش بازار، علیرضا منادی با انتقاد از سازمان برنامه و بودجه به علت سرپیچی از قانون رتبه بندی و دستورات ابلاغی افزود: درقانون بودجه سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۸ هزار میلیارد تومان اعتبارپیش بینی شده بود که سازمان برنامه و بودجه فقط ۲۷ هزار میلیارد تومان از این اعتبار قانونی را تامین کرده و باوجود منابع قانونی و دستورات آقایان رییسی و مخبر تامین و پرداخت ۱۱ هزار میلیارد تومان کسری موجود را نپذیرفته است.

وی به معلمان و فرهنگیان اطمینان داد این مشکل بزودی حل و فصل خواهد شد.

به گفته منادی اگر چه قانون رتبه بندی براساس بررسی‌های مجلس ناقص اجرا شده، اما برای آغاز اجرا قابل قبول است و باید با تامین اعتبار و رفع نواقص فنی و اجرایی سال ۱۴۰۲ رضایت بیشتر معلمان را جلب کند.

وی با طرح این سوال که چرا همه دستگاه‌های دولتی؛ حقوق و مزایای خود را دریافت کرده، ولی معلمان و فرهنگیان باید به حقوق خود نرسند تاکید کرد: عیدنوروز و سال نو در کشور ما مفهوم و پیام خاصی دارد، اما شاهدیم امروز ۲۹ اسفند هنوز قشر معلم و فرهنگی نتوانسته برای سال نو خرید کند.

منادی براین باور است برخی نمی‌خواهند نظام آموزش و پرورش آرامش داشته باشند و درصدند با این اقدامات ایجاد نارضایتی معلمان و فرهنگیان را برای اهداف خاص خود دنبال می‌کنند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر نظارت‌های مجلس در این باره گفت: کوتاهی کنندگان از اجرای این قوانین باید مطابق ماده ۲۳۴ پاسخگوی مجلس باشند و با آعاز به کار مجلس در سال جدید این سرپیچی از قانون را دنبال می‌کند.

کد خبر: ۲۱۲٬۶۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha