۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸
پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای حوادث غیر مترقبه
مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی خبر داد

پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای حوادث غیر مترقبه

امسال بانک مرکزی حدود ۱۰ همت تسهیلات جهت بازسازی اماکنی که خسارت دیدند و یا موارد معیشتی آسیب دیده به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، مهدی صحابی؛ مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی بیان کرد: امسال حوادث غیر مترقبه زیادی مانند زلزله و سیل اتفاق اُفتاد. امسال بانک مرکزی حدود ۱۰ همت تسهیلات جهت بازسازی اماکنی که خسارت دیدند و یا موارد معیشتی آسیب دیده ناشی از قحطی به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

وی افزود: بانک‌ها حدود ۳۰ همت تسهیلات بابت خرید تضمینی گندم، کالاهای اساسی و مواد مشابه پرداخت کردند که نسبت به سال گذشته رشد ۷۴ درصدی داشته است. مجوزهای ماده ۲۲ قانون عملیات بانکی بدون ربا را بانک مرکزی امسال در قانون بودجه صادر کرد تا بانک‌ها بتوانند به شرکت‌های دولتی که اسمشان در پیوست قانون بودجه است تسهیلات پرداخت کنند، که حدود ۶.۶ همت مجوز صادر شده که این میزان رشد ۵۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

صحابی تاکید کرد: آبان ماه امسال مشکلی در بخش دارویی ایجاد شد که با جلسات نهاد ریاست جمهوری قرار شد شبکه بانکی برای پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به شرکت‌های دارویی کمک کند، به همین منظور قرار شد شبکه بانکی ۱۵ همت تسهیلات پرداخت کند که تا به امروز نه تنها آن تسهیلات را پرداخت کردند، بلکه طبق آمار این میزان از آبان ماه که این مصوبه شروع شد تاکنون به ۲۱ همت رسیده است.

مدیر اعتبارات بانک مرکزی تصریح کرد: امسال گواهی سپرده خاص را پس از اینکه بانک مرکزی مجوزش را به شبکه بانکی برای تجهیز منابع صادر کرد منتشر کردیم، همچنین به میزان ۹۶۵.۵ همت اوراق گواهی سپرده عام منتشر شد. حدود ۸ همت اوراق مشارکت داشتیم که انتهای سال پیش منتشر شده بود و ما این فرصت را داده بودیم که تا تیر ماه سال جاری بتوان از این مجوز دوباره استفاده کرد.

وی افزود: تمام ۸ همت جذب طرح‌های حمل و نقل، بافت‌های فرسوده و اماکن مقدس شد. ما جهت تسهیل در روند پذیرش رکن ضمان بانک‌ها در بازار سرمایه ۵۰ همت مجوز صادر کردیم که بانک‌ها بعد از تصویب هیئت مدیره خودشان از آن استفاده کنند.

کد خبر: ۲۱۲٬۶۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha