۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
یک‌هزار و ۵۶۵ کیلو گرم پیله تر ابریشم در زنجان تولید شد
رئیس جهاد کشاورزی زنجان:

یک‌هزار و ۵۶۵ کیلو گرم پیله تر ابریشم در زنجان تولید شد

زنجان- رئیس سازمان جهادکشاورزی زنجان گفت: طی سال گذشته در استان یک‌هزار و ۵۶۵ کیلو گرم پیله تر ابریشم با تلاش بانوان روستایی تولید شد.

جواد تاراسی در گفتگو با خبرنگار بازار به نوغان‌داری در زنجان اشاره کرد و گفت: ۸۰ جعبه تخم نوغان بین بانوان متقاضی پرورش کرم ابریشم در شهرستان‌های ابهر، طارم و زنجان توزیع شده است.

وی اظهار کرد: طی سال گذشته در زنجان یک‌هزار و ۵۶۵ کیلو گرم پیله تر ابریشم با تلاش بانوان روستایی تولید شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، با بیان اینکه این طرح سال گذشته با توزیع ۵۰ جعبه تخم نوغان و یک‌هزار و ۲۵۰ اصله توت بین بهره برداران این طرح در طارم و ابهر اجرا شد، گفت: طارم با بیش از ۶۰  نفر فعال در حوزه تولید و پرورش کرم ابریشم، بیشترین تولید کننده را در استان دارد.

تاراسی با بیان اینکه این سازمان نسبت به توسعه نوغان داری در شهرستان طارم برنامه ریزی لازم را دارد، ابراز کرد: پرورش کرم ابریشم به عنوان یک صنعت در کنار فعالیت‌های کشاورزی و باغداری در ایجاد اشتغال و توسعه اقتصاد بسیار موثر است.

وی تاکید کرد: ایجاد فرصت های شغلی و انتقال یافته های جدید در صنعت نوغان داری در بین زنان روستایی، افزایش بهره وری از منابع تولید محصولات کشاورزی و حصول به اهداف توسعه در بخش کشاورزی را از اهداف طرح توسعه نوغان‌داری ویژه زنان روستایی در زنجان است.

کد خبر: ۲۱٬۲۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha