۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
پذیره نویسی دهمین صندوق طلا با موفقیت به پایان رسید

پذیره نویسی دهمین صندوق طلا با موفقیت به پایان رسید

پذیره نویسی صندوق طلای نهایت نگر با نماد «ناب» به عنوان دهمین صندوق طلای بازار سرمایه امروز در بورس کالای ایران با موفقیت به پایان رسید.

به گزارش بازار به نقل از بورس کالا، پذیره نویسی واحدهای صندوق سرمایه گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر طلای نهایت نگر با نماد «ناب» از سه شنبه ۲۳ اسفند از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۵ آغاز و به مدت ۴ روز کاری یعنی امروز یکشنبه ۲۸ اسفند ادامه داشت که با استقبال سرمایه گذاران کل واحدهای این صندوق خریداری شد.

ناب به عنوان دهمین صندوق طلایی بورس کالا در کنار نمادهای طلا، زر، عیار، گوهر، کهربا، مثقال، زرفام، نفیس و گنج قرار می گیرد و امکان سرمایه گذاری در حوزه شمش طلا را نیز برای سرمایه گذاران فراهم می کند.

واحدهای سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر طلای نهایت نگر براساس مجوز سازمان بورس و مشخصات اعلامیه پذیره نویسی از طریق بازار صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله بورس کالای ایران پذیره نویسی شد.

صندوق سرمایه گذاری طلای نهایت نگر از نوع صندوق سرمایه گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر گواهی سپرده سکه طلا (ETF) بوده و هدف از تشکیل صندوق، جمع آوری سرمایه از سرمایه گذاران و اختصاص آن ها به خرید انواع اوراق بهادار مبتنی بر کالا به منظور کاهش ریسک سرمایه گذاری، بهره گیری از صرفه جویی های ناشی از مقیاس و تامین منافع برای سرمایه گذاران است.

موضوع فعالیت صندوق، سرمایه گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر گواهی سپرده طلا پذیرفته شده در بورس کالای ایران است.

خرید واحدهای ETF مستلزم دریافت کد معاملاتی فعال در سیستم سپرده گذاری مرکزی بوده و سفارش‌های خرید باید مضربی از یک ورقه باشد و محدودیت حجمی برای هر سفارش خرید بدون محدودیت تعیین شده و حداکثر تعداد اوراق قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی حقیقی و حقوقی بدون محدودیت است.

معاملات ثانویه واحدهای سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری قابل معامله، پس از اتمام پذیره نویسی و ثبت صندوق در بازار صندوق های سرمایه گذاری (قابل معامله) بورس کالای ایران آغاز می شود و دارندگان و متقاضیان خرید می توانند از طریق کارگزاران عضو بورس کالای ایران اقدام به خرید یا فروش این واحدها کنند.

کد خبر: ۲۱۲٬۵۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha