۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
تامین ۷۰ درصد تجهیزات نوسازی پالایشگاه آبادان در داخل کشور

تامین ۷۰ درصد تجهیزات نوسازی پالایشگاه آبادان در داخل کشور

رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران گفت: ۷۰ درصد ­تجهیزات مورد نیاز برای ­اجرای بخش نخست از دومین مرحله طرح تثبیت و توسعه پالایشگاه آبادان توسط سازندگان داخلی تامین شده است.

به گزارش بازار، احسان ثقفی درباره اجرای بخش نخست از دومین مرحله طرح تثبیت و توسعه پالایشگاه آبادان گفت: این طرح به شکل فاینانس انجام شده و در ابتدا قرار بود که حدود ۳۰ درصد آن از سوی سازندگان و پیمانکاران داخلی اجرا شود، اما با توجه کیفیت و قیمت‌های مطلوب سازندگان داخلی، این سقف تامین داخلی افزایش پیدا کرد.

وی تاکید کرد: در بخش تامین کالا، بالغ بر ۷۰ درصد تجهیزات این طرح از منابع داخلی تامین شده و در مجموع، ۸۰ درصد و به روایتی تا ۹۰ درصد کل پروژه توسط نیروی داخلی صورت اجرا شده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران همچنین گفت: ۶۰ تا ۶۵ درصد اجرای یک پروژه مربوط به تامین تجهیزات می‌شود. پالایشگاه آبادان یک پالایشگاه ۱۱۰ ساله وقدیمی‌ترین پالایشگاه در منطقه است که با توجه به شرایط بازسازی و نوسازی که داشته، به علت در دسترس نبودن نقشه‌های ابتدایی، دچار تغییراتی شد که شرایط خاصی را به وجود آورد.

وی تاکید کرد: از نظر تامین تجهیزات، این پالایشگاه به علت قدیمی بودن، فرسوده‌تر از سایر پالایشگاه‌های موجود است و تفاوت‌هایی در خوراک دارد، اما در مجموع، تفاوت چندانی در تامین تجهیزات ندارد و توانایی مهندسی و ساخت تجهیزات را داریم.

آقای ثقفی در پایان گفت: با اجرای این طرح، افزایش ظرفیت هم در پالایشگاه آبادان رخ می‌دهد. این پالایشگاه با توجه به این که در جنگ مورد اصابت موشک و بمب و راکت و ... گرفته، آسیب زیادی دیده، اما هیچ گاه تعطیل نشده است. با این اوصاف، ظرفیت آنتثیبت شده، اما اکنون قرار است، ۲۱۰ هزار بشکه در روز به ظرفیت آن اضافه شود که تولیداتی مانند نفت سفید، بنزین، گازوئیل، سوخت جت و گاز مایع را شامل می‌شود.

کد خبر: ۲۱۲٬۵۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha