۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
استقرار دانش بنیان‌ها در شهرک‌های صنعتی یزد | زمین برای فروش واگذار نمی‌شود
دهقان به بازار گفت:

استقرار دانش بنیان‌ها در شهرک‌های صنعتی یزد | زمین برای فروش واگذار نمی‌شود

یزد- دهقان بنادکی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد از حمایت ویژه از استقرار شرکت‌های دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی استان خبر داد.

محمد دهقان بنادکی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه برای حمایت ویژه از شرکت های دانش بنیان در واگذاری زمین، چند مزیت در حوزه واگذاری زمین در شهرک ها قائل شدیم که یکی از این مزیت ها پرداخت تنها ۱۰ درصد از هزینه های پیش پرداخت و اقساط ۴۲ تا ۴۸ ماهه است در حالی که این پیش پرداخت برای سایر سرمایه گذاران ۳۰ درصد با اقساط دو ساله محاسبه می شود عنوان کرد: با توجه به محدودیت زمین در شهرک هایی که مزایده برگزار می شود شرکت های دانش بنیان از مزایده مستثنی بوده و زمین به آنها واگذار می شود.

وی با بیان اینکه در صورتی که این شرکت ها پیش از موعد به بهره برداری برسند، بخشی از اقساط آنها بخشیده می‌شود، افزود: طبق تفاهمی که با پارک علم و فناوری داریم واحدهایی که از سوی آنها معرفی شده و فناورانه تلقی شوند، وقتی در شهرک ها مستقر شوند مزایای پارک عینا برایشان اجرا خواهد شد و در مجموع فضا برای فعالیت شرکت های دانش بنیان در شهرک های صنعتی کاملا مهیا و مناسب است.

زمین به فروش نمی‌رسد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی یزد با بیان اینکه پولی که از سرمایه گذار گرفته می شود پول زمین نیست پول تجهیز زیرساخت ها در شهرک های صنعتی است، تاکید کرد: دو ماموریت اصلی شهرک های صنعتی در هر استان آماده سازی زیر ساخت ها و تاسیسات مورد نیاز استقرار صنعت است که در نهایت تبدیل به نواحی صنعتی می شوند. مورد دوم حمایت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد، ایجاد حمایت‌های نرم افزاری برای توانمندتر شدن صنایع بعد از بهره برداری است تا بتوانند رقابت پذیری خود را ارتقا دهند.

ساخت ۳۵ شهرک و ناحیه صنعتی در استان یزد به تصویب رسیده است

دهقان با بیان اینکه در این میان وجهه زیرسازی بارزتر است از این و برخی گمان می کنند در شهرک های صنعتی زمین به فروش می رسد که این اصطلاح اشتباهی است چرا که هزینه دریافتی از سرمایه گذار بهای تمام شده زیرساخت ها و نه بهای زمین است، گفت: شهرک‌های صنعتی به این دلیل که ساختار شرکتی دارند بطور پیش فرض از بودجه های دولتی بهره مند نیستند و بیش از ۹۵ تا ۹۷ درصد بودجه هایی که باید از زیرساخت ها هزینه کنند را از سرمایه گذار در قالب واگذاری زمین اخذ کرده و دوباره سرمایه گذاری را شروع کرده و به توسعه زیر ساخت ها می پردازند.

وی در مورد افزایش ارزش زمین‌های واگذار شده گفت: با توجه به تورمی که حوزه ساخت و ساز را نیز در برگرفته، هزینه زیرسازی‌ها چند برابر شده و بالطبع به دلیل اینکه بودجه دولتی به ما تعلق نمی گیرد موظفیم عین هزینه ها را از خریداران اخذ کنیم پس افزایش قیمت به دلیل نوسانات بازار و هزینه های صرف شده برای ایجاد زیرساختها و نه افزایش ارزش زمین واگذار شده‌ است.

۱۴ شهرک صنعتی در یزد وجود دارد

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی یزد با بیان اینکه ۳۵ شهرک و ناحیه صنعتی در استان یزد به تصویب رسیده که از این تعداد ۱۴ شهرک صنعتی و دو منطقه ویژه اقتصادی و بقیه نواحی صنعتی است، تاکید کرد: ۲۹ شهرک فعال و قابل واگذاری و بقیه به تازگی در استان مصوب شده و در حال طی عملیات اداری و عمرانی برای صدور مجوز و واگذاری ها هستند.

دهقان با بیان اینکه در مجموع این ۳۵ شهرک و ناحیه چهار هزار و ۵۰۰ قرارداد واگذاری با متقاضیان وسرمایه گذاران منعقد شده است، تاکید کرد: یک هزار و ۵۵۹ واحد به بهره برداری رسیده و برای سه هزار و ۵۶۶ نفر اشتغالزایی صورت گرفته است.

کد خبر: ۲۱۲٬۵۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha