۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴
تحقق ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر رئیسی به سمنان | آمادگی برای پذیرایی مسافران نوروزی
هاشمی به بازار گفت:

تحقق ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر رئیسی به سمنان | آمادگی برای پذیرایی مسافران نوروزی

سمنان- هاشمی استاندار سمنان از تحقق ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر رئیس جمهور به استان خبر داد و گفت: بسیاری از طرح‌های عمرانی نیمه تمام استان با اعتبارات این سفر تکمیل شد.

سید محمدرضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه سفر سال گذشته رئیس جمهور به استان سمنان اعتبارات بسیار خوبی برای استان به ارمغان آورد که ۱۰۰ درصد آنها خوشبختانه جذب شده است، تاکید کرد: یکی از دستاوردهای دولت در سال جاری همین تحقق کامل مصوبات سفر رئیس جمهور در کنار اعتبارات آن محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه استان سمنان در شاخص رشد اقتصادی بعد از دو استان نفتی کشورمان یعنی خوزستان و بوشهر، در رتبه سوم سال جاری قرار گرفت، افزود: این مهم، نشان می‌دهد که توانسته‌ایم سال خوبی را به لحاظ اقتصادی و اعتبارات و .... داشته باشیم همچنین در این سال، بسیاری از طرح های نیمه تمام ما با اعتبارات سفر رئیس جمهور به اتمام رسید.

استاندار سمنان با بیان اینکه یکی از دغدغه های امروز ما خدمت‌رسانی به زائران رضوی و مسافران نوروزی است که خوشبختانه تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده است، گفت: بازدیدهایی از زیرساخت‌ها و امکان گردشگری استان و مجتمع‌های بین راهی و رفاهی و ... انجام شده و خوشبختانه استان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است.

هاشمی با بیان اینکه ۶۵۰ کیلومتر از مسیر یک هزار کیلومتری بین تهران تا مشهد در استان سمنان قرار دارد یعنی زائران رضوی و مسافران نوروزی در ۶۵ درصد مسیر سفر خود مهمان مردم استان هستند و این می طلبد که چه در بحث افزایش ماندگاری و چه در کاهش تصادفات اقدامات خوبی صورت گیرد، تاکید کرد: ۲۱ بازارچه صنایع دستی تنها در ورودی و داخل شهرهای استان برپا شده تا در کنار ماندگاری مسافران شاهد فروش محصولات استان هم باشیم.

وی با بیان اینکه موضوع حائز اهمیت این است که مسافران نوروزی با کمترین مخاطرات جاده ای استان سمنان را ترک بگویند، تاکید داشت: حدود یک پنجم از اعتبارات سفر رئیس جمهور به سمنان، برای راه‌های استان هزینه شد که کاهش تصادفات جاده‌ای را منجر می‌شود.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه علیرغم اینکه در استان شاهد وسعت و فاصله زیاد بین شهرها هستیم اما بازهم کاهش خطرات جاده‌ای در اولویت ما قرار داشته است، بیان کرد: دستگاه های خدمت رسانی مانند هلال احمر، میراث فرهنگی، راهداری، پلیس راه و ... در ۲۵۰ نقطه از استان سمنان استقرار پیدا کرده اند تا شرایط را برای سفر ایمن مسافران نوروزی مهیا سازند.

کد خبر: ۲۱۲٬۵۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha