۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
کاهش سهم صیادان و ملوانان در پرداخت حق بیمه

کاهش سهم صیادان و ملوانان در پرداخت حق بیمه

رئیس سازمان شیلات از تصویب پرداخت ۵ هزار میلیارد ریال حق بیمه برای ملوانان و صیادان از سوی مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش بازار،‌ سیدحسین حسینی رئیس سازمان شیلات ایران گفت: با توجه به مشقت‌های حرفه صید و صیادی، یکی از مطالبات دیرینه صیادان به حساب آوردن سختی کار این شغل بود.

کاهش سهم صیادان و ملوانان در پرداخت حق بیمهحسینی افزود: ۱۴۰ هزار نفر صیاد در شمال و جنوب کشور داریم و تمام صیادان کشور بیمه اجباری هستند اما سهم آنها از حق بیمه بیش از ۲۷ درصد بود که نیاز به کمک دولت و تامین اجتماعی داشتند.

وی درباره افزایش معافیت حق بیمه ملوانان و صیادان، تصریح کرد: یکی دیگر از دغدغه‌های صیادان افزایش معافیت حق بیمه بود که در این زمینه سهم کارفرما از ۵ نفر به ۱۰ نفر ، در سال آینده افزایش خواهد یافت.

به گفته رئیس سازمان شیلات، سهم دولت در پرداخت حق بیمه صیادان ۱۳ درصد و سهم صیادان ۷ درصد شده است و ۵ هزار میلیارد ریال یارانه برای حمایت از صیادان در بند ۱۲ الحاقی به تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور مصوب شده است که پس از تایید شورای نگهبان اجرایی خواهد شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ابراز امیدواری کرد: با تایید نهایی این مصوبه از سوی شورای نگهبان در سال آینده شاهد بهره‌مندی ملوانان و جامعه صیادی از مزایای این مصوبه باشیم.

کد خبر: ۲۱۲٬۴۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha