۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹
اولین نقشه اکوسیستم بلاکچین و رمزارز ایران توسط کوین ایران منتشر شد!

اولین نقشه اکوسیستم بلاکچین و رمزارز ایران توسط کوین ایران منتشر شد!

تیم کوین ایران نیز در همین راستا اکوسیستم بلاکچین و رمزارز ایران را معرفی کرده و اعضای آن را بر مبنای خدماتی که ارائه می‌کنند، دسته‌بندی کرده است.

بازار: تیم کوین ایران همواره طی سال‌های متمادی به آگاهی‌بخشی در حوزه بلاکچین و رمزارز پرداخته و این بار نیز با تهیه اولین نقشه اکوسیستم بلاکچین و رمزارز ایران و معرفی کسب‌وکارهای این حوزه، رسالت خود را بار دیگر انجام داده است. بی‌تردید می‌دانید که ابزارهای مبادلاتی جهان در آستانه یک تغییر بزرگ است. با مقایسه اجمالی وضعیت تبادلات مالی و روش‌های برقراری ارتباط اجتماعی در ۲۰ سال گذشته، می‌توان سیر تغییرات پرشتاب این حوزه را به خاطر آورد. عوامل زیادی را می‌توان در دگرگونی‌های مورد نظر موثر دانست، اما قطعا یکی از موثرترین رخدادهای یک دهه اخیر تولد صنعت بلاک چین بوده است. ظهور اینترنت و امکان به اشتراک گذاشتن داده‌ها، یک تغییر بزرگ در حوزه تبادلات مالی و ارتباطات اجتماعی بود. می‌توان گفت جهانی که امروز می‌شناسیم شباهت کمتری به دنیای پیش از تولد اینترنت دارد. روند رشد شبکه اینترنت طی ۳۰ سال گذشته به قدری گسترده بود که امروز نمی‌توان جایی را تصور کرد که در آن نقشی موثر و کاربردی بازی نکند. به عقیده بسیاری از تحلیل‌گران انقلاب بعدی تکنولوژی قطعا تولد صنعت بلاک چین بوده است. سرعت فراگیر شدن و نفوذ این صنعت در تبادلات مالی و ارتباطات اجتماعی بسیار قابل توجه است و می‌توان تصور کرد که آینده جهان از آن تکنولوژی بلاک چین و ابزارهای کاربردی آن است.

یکی از پرسش‌های کلیدی اینجاست که ایران در این سیر تحول پرشتاب چه وضعیتی دارد و با توجه به آن، چه سهمی از آینده را به خود اختصاص داده است. می‌دانیم که از تولد تکنولوژی بلاکچین در سال ۲۰۰۹ تاکنون، حجم شبکه‌ها، ابزارهای کاربردی و ارزش مالی مجموعه بلاک چین‌ها به شکلی تصاعدی در حال افزایش است. استارت‌آپ‌های ایرانی نیز چند سال است که به شکلی منسجم بر روی گسترش تکنولوژی بلاک چین و طراحی‌های پلتفرم‌های کاربردی سرمایه‌گذاری کرده‌اند. صرافی‌ها، کیف پول‌ها، ماینرها، بازی‌ها و اپلیکیشن‌های کاربردی دیگر، بخشی از این اکوسیستم استارتاپی بلاکچینی است.

تیم کوین ایران نیز در همین راستا اکوسیستم بلاکچین و رمزارز ایران را معرفی کرده و اعضای آن را بر مبنای خدماتی که ارائه می‌کنند، دسته‌بندی کرده است. داشتن درک کلی از تمام استارت‌آپ‌هایی که در حوزه بلاک چین فعالیت می‌کنند، دید بهتری را برای ارزیابی این اکوسیستم در اختیار ما خواهد گذاشت. با یک ارزیابی دقیق و مقایسه اکوسیستم ایران و جهان، می‌توان خلاء‌های موجود را به دقت شناسایی کرد و معیار مناسبی برای ورود، سرمایه‌گذاری یا تاسیس یک استارت‌آپ، در اختیار داشت.

کوین ایران برای نخستین بار اجزای اکوسیستم بلاکچین و رمزارز ایران را بررسی کرده است!

اجزای یک اکوسیستم روابط پیوسته و موثری بر یکدیگر دارند و توسعه یا افول یک اکوسیستم همواره به روند تغییرات اجزای آن وابسته است. ما در کوین ایران تلاش کردیم اجزای اکوسیستم بلاکچین ایران را دسته‌بندی و معرفی کنیم و به شکل اجمالی نقاط قوت آن را بازنمایی کنیم؛ اما در نهایت قصد داریم با بررسی الگوی اکوسیستم بلاک چین جهانی و روند پیشرفت آن، کاستی‌های موجود را تا حدی روشن کرده و قابلیت‌های بالقوه مجموعه بلاک چین ایرانی بیشتر روشن کنیم.

بر اساس آنچه گفته شد اکوسیستم بلاک چین ایران، هشت بخش مختلف را پوشش داده است. صرافی‌ها، پلتفرم‌های خبری، بازی‌ها، فناوری بلاکچین، ان‌اف‌تی و متاورس، فین‌تک، ابزارهای بلاک چین و سرمایه‌گذاران. الگوی جهانی اکوسیستم بلاکچین نیز با تقریب خوبی همین دسته‌بندی را ارائه می‌دهد، اما تفاوت‌هایی در کمیت و کیفیت خدمات ارائه شده در هر یک از این بخش‌ها وجود دارد که در این گزارش به آن‌ها می‌پردازیم.

برای مشاهده گزارش جامع معرفی اکوسیستم بلاکچین ایران کلیک کنید!

کد خبر: ۲۱۲٬۴۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha