۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۸
نرخ صفر نتوانسته جایگزین موفقی برای معافیت مالیاتی باشد
معاون پژوهشی سازمان امور مالیاتی کشور:

نرخ صفر نتوانسته جایگزین موفقی برای معافیت مالیاتی باشد

موحدی، معاون پژوهشی سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد نرخ صفر نتوانسته به عنوان جایگزین معافیت‌های مالیاتی به خوبی مثمرثمر باشد.

به گزارش بازار، مهدی موحدی معاون پژوهشی سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد مالیات نرخ صفر مالیاتی به جای معافیت مالیاتی است. در نرخ صفر نیز مودی مالیاتی پرداخت نمی‌کند، اما مققن با تعریف نرخ صفر مالیاتی به دنبال این بوده است که با این طرح میزان مالیات مورد محاسبه دقیق قرار بگیرد.

موحدی در ادامه افزود، اما نرخ صفر مالیاتی را برای آن لحاظ کنیم که شفافیت بیشتری در فضای کسب و کار اقتصادی ایجاد می‌کند. با این حال نرخ صفر مالیاتی چندان در اجرا موفق نبوده است.

معاون پژوهشی سازمان امور مالیاتی کشور تاکید کرد در نرخ صفر درآمد افراد و میزان سود کسب و کار آن‌ها محاسبه می‌شود، اما مالیاتی از آن‌ها گرفته نمی‌شود.

موحدی ادامه داد، اما به دلیل مشکلات عدیده نرخ صفردر بحث اجرا موفق نبوده است. مثلا مامور مالیاتی برای محاسبه میزان مالیات واحدهای مشمول نرخ صفر زمان زیادی را ممکن است صرف کند، اما در عین حال این کار درآمدی را نصیب سازمان مالیاتی نمی‌کند؛ بنابراین انگیزه لازم برای اینکه سیاست نرخ صفر بتواند به عنوان جایگزینی برای معافیت مالیاتی به خوبی عمل کند، وجود ندارد.

کد خبر: ۲۱۲٬۳۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha