۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱
بازار ۲.۵ میلیارد دلاری در صنعت پتروشیمی برای دانش‌بنیان‌ها
مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی صنایع پتروشیمی تأکید کرد

بازار ۲.۵ میلیارد دلاری در صنعت پتروشیمی برای دانش‌بنیان‌ها

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی به واردات حدود ۲.۵ میلیارد دلار کالا، تجهیزات و مواد شیمیایی مورد نیاز صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد.

به گزارش بازار به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، حسن عباس‌زاده تأکید کرد: با توجه به نزدیک شدن روز ملی شدن صنعت نفت، اعتقاد داریم که ملی شدن صنعت پتروشیمی زمانی محقق می‌شود که در کالا، تجهیزات، دانش فنی به طور کامل خودکفا شده باشیم.

وی افزود: سیاست کلان دانش‌بنیان را باید به نحوی در ارکان و بدنه صنعت پتروشیمی جایگذاری کنیم که تا سالیان متمادی به آن توجه شود.

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه اساسنامه شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حال تدوین است، ادامه داد: امیدواریم سال آینده تحت مدیریت وزیر نفت آن را روزآمد کنیم که موضوع دانش‌بنیانی در آن آورده شده است که شرکت ملی صنایع پتروشیمی چه نقشی در حمایت از دانش‌بنیان‌ها داشته باشد.

عباس‌زاده گفت: راهبرد کلان تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی، موضوع دانش‌بنیان در فرآیندها و کالا و تجهیزات را به همراه دارد.

وی درباره ظرفیت صنعت پتروشیمی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان بیان کرد: پارسال حدود ۲.۵ میلیارد دلار صرف واردات کالا، تجهیزات و مواد شیمیایی مورد نیاز این صنعت شده است که حدود ۴۰۰ میلیون دلار آن برای طرح‌های پتروشیمی و حدود ۱.۵ میلیارددلار برای مجتمع‌های پتروشیمی بوده است.

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی تأکید کرد: بنابراین فرصت بسیار خوبی برای شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد و شرکت‌های پتروشیمی از جلوگیری از خروج این ارز از کشور و استفاده آن در داخل استقبال می‌کنند و در سیاست‌های ارزی سال جدید نیز به این موضوع توجه شده است.

عباس‌زاده با اشاره به اینکه شرکت ملی صنایع پتروشیمی بر تأیید خرید شرکت‌های پتروشیمی کنترل لازم را دارد، تصریح کرد: ما سال آینده روی این موضوع تمرکز بسیار بیشتری خواهیم داشت تا بیشتر در کنار شرکت‌های دانش بنیان باشیم.

وی یادآور شد: همکاری‌های بسیار مطلوبی با مراکز پژوهشی از جمله پژوهشگاه صنعت نفت داریم و براساس مذاکرات انجام شده تلاش می‌شود که از توانمندی پژوهشگاه صنعت نفت در زمینه دانش مورد نیاز ۲۱ طرح زنجیره ارزش استفاده شود.

کد خبر: ۲۱۲٬۳۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha