۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
توزیع ۴۰ میلیون اصله نهال در کشور تا پایان سال

توزیع ۴۰ میلیون اصله نهال در کشور تا پایان سال

رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال گفت: از ۱۵ اسفندماه ۳۵ میلیون اصله نهال در میان مردم و دستگاه‌های متقاضی بصورت رایگان توزیع شده و ۵ میلیون نهال دیگر تا پایان سال توزیع خواهد شد.

به گزارش بازار، کامران پورمقدم، رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال در برنامه سلام خبرنگار شبکه خبر گفت: از آغاز هفته منابع طبیعی (۱۵ اسفند) تقریبا حدود ۴۰ میلیون اصله نهال برای توزیع در میان مردم و همچنین دستگاه‌ها و ارگان‌هایی که تمایل به درختکاری و توسعه جنگل و فضای سبز داشتند آماده و بصورت رایگان تحویل شد و طبق آمار تا پایان روز پنج شنبه بیش از ۳۵ میلیون نهال توزیع شده است و ۵ میلیون نهال دیگر تا پایان سال توزیع خواهد شد.

رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال گفت: تامین مواد اولیه چوبی برای سرمایه چوب از مواردی است که در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور دنبال می‌شود و با برنامه ریزی که انجام گرفته سعی داریم در سال آینده حداقل حدود ۴۰ تا ۴۵ میلیون نهال را در قالب طرح توسعه زراعی چوب توزیع کنیم و امسال هم در قالب طرح کاشت یک میلیارد درخت حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون اصله نهال به طرح زراعت چوب در اختیار مردم، زارعین و صنایع چوبی که می‌خواستند طرح‌های توسعه زراعت چوب را انجام بدهند قرار گرفت و این طرح ادامه دارد.

پورمقدم با بیان اینکه تولید بیش از ۲۰۰ میلیون اصله نهال در نهالستان ها را برنامه ریزی کردیم، گفت: برای پیشبرد این طرح نیازمند یاری نهالستان‌های بخش خصوصی هستیم.

او گفت: هماهنگی های لازم با دستگاه‌ها و ارگان‌ها مخصوصاً هلال احمر، نیروهای مسلح، آموزش و پرورش، صنایع و معادن و دستگاه‌هایی که می‌توانند مشارکت در بخش توسعه جنگل، درختکاری، توسعه فضای سبز داشته باشند، انجام شده است.

رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال گفت: در طرح کاشت بیش از یک میلیارد نهال با برنامه ریزی‌های انجام شده، نهال در اختیار دستگاه‌هایی که موجب ایجاد آلودگی و انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌شوند قرار می‌گیرد و آنها باید در این طرح مشارکت داشته باشند تا این طرح با موفقیت پیش برود.

او گفت: براساس سوابق طرح‌های اجرایی که در کشور در بحث درختکاری و توسعه فضای سبز انجام گرفته بود مطالعه جامعی در طول امسال و از زمانی که مقرر شد این برنامه ریزی برای کاشت یک میلیارد درخت صورت بگیرد آغاز شد و آسیب شناسی در طرح‌هایی که در گذشته با مشکل روبرو شدند انجام گرفت و راهکارهایی که می‌توانست این طرح را در آینده موفق کند بررسی و جمع بندی شد و مقرر شد از مشارکت مردمی و سایر ظرفیت‌هایی که در کشور وجود دارد برای کشت و توسعه فضای سبز استفاده کنیم و تقریبا همه این طرح‌ها در کشور اجرا شد.

پورمقدم گفت: مشارکت مردم در این طرح نقش اساسی دارد و طبق برنامه ریزی و تفاهم‌های انجام شده در پویش‌های درختکاری جوامع محلی برای کشت و نگهداری در این طرح حضور خواهند داشت.

کد خبر: ۲۱۲٬۳۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha