۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۹
راهنمایی برای جستجوی کار در کانادا و آمریکا

راهنمایی برای جستجوی کار در کانادا و آمریکا

در رابطه با شرایط مهاجرت به کشورهای خارجی، باید گفت که یکی از شرایط لازم برای درخواست ویزای کاری، داشتن پیشنهاد شغلی از کارفرما در کشور مقصد می‌باشد.

به گزارش بازار، همچنین، با درخواست ویزای تحصیلی نیز می‌توانید برای مهاجرت به آمریکا و کانادا اقدام کنید. در این صورت، شما باید دارای مدرک معتبری از یکی از دانشگاه‌های اروپایی یا امریکایی باشید؛ به عنوان مثال تحصیل پزشکی در آمریکا.

داشتن مدرک معتبر دانشگاهی از کشورهایی مانند آمریکا و کانادا، شرایطی را برای داشتن پیشنهاد شغلی به شما فراهم می‌کند.
همچنین، در کانادا سالانه بسیاری از موقعیت‌های شغلی ایجاد می‌شود و بخش خصوصی نیز نقش مهمی در این زمینه دارد.
ساعات کاری در کانادا حدود ۸ ساعت در روز و بین ۴۰ تا ۴۸ ساعت در هفته است و اضافه کار نیز به صورت جداگانه تعریف می‌شود.
برای پیدا کردن کار در کانادا، روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، مانند جاب آفر کانادا، اکسپرس انتری کانادا و سایر روش‌های مشابه.

راهنمایی برای جستجوی کار در کانادا

برای جستجوی کار در کانادا، می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

  1. استفاده از وبسایت‌های شغلی: وبسایت‌های شغلی مثل Indeed.ca، JobBank.gc.ca، Glassdoor.ca و Monster.ca می‌توانند به شما در جستجوی شغل کمک کنند. در این وبسایت‌ها شغل‌های مختلف با جزئیات مانند نیازمندی‌های شرکت، مکان کار، حقوق و مزایا و ... قرار دارد.
  2. شبکه‌سازی: در کانادا، شبکه‌سازی بسیار مهم است. بهترین راه برای شبکه‌سازی این است که با افرادی که از زمینه شغلی شما باخبر هستند، صحبت کنید و از آن‌ها بخواهید که شما را به کسانی معرفی کنند که ممکن است در جستجوی کار خود، به کمک شما بیایند.
  3. مراجعه به مراکز کارآفرینی و کسب‌وکار: مراکز کارآفرینی و کسب‌وکار در کانادا برای شما می‌توانند به‌عنوان یک شبکه شغلی ایده‌آل عمل کنند. در اینجا شما می‌توانید با سایر کارآفرینان و صاحبان کسب‌وکارهای موفق دیدار کنید و از آن‌ها یاد بگیرید که چگونه می‌توانید کار خود را آغاز کنید.
    ویزای استارت آپ کانادا نیز یکی از روش های مهاجرت به کاناداست که علاوه بر به دست آوردن شغل در کانادا، می توانید اقامت دائم کانادا را به دست آورید.
  4. مراجعه به دفاتر کار در کانادا: برخی از شرکت‌ها در کانادا از مراجعه حضوری برای مصاحبه استقبال می‌کنند. بنابراین شما می‌توانید با رفتن به دفاتر کار در کانادا، با کارفرمایان بیشتر آشنا شوید و مصاحبه را با آن‌ها انجام دهید.
  5. انجام کارهای تجربی و کارآموزی: انجام کارهای تجربی و کارآموزی می‌تواند به شما در جستجوی کار کمک کند. با انجام این کارها، شما می‌توانید با کارفرمایان مختلف آشنا شوید و مهارت‌هایی را که می‌توانید در شغل‌های مرتبط با آن‌ها استفاده کنید، بهبود ببخشید.
    این کارها به شما این امکان را می‌دهند که یک تجربه کاری جدید و کارآموزی در یک شرکت کانادایی کسب کنید که می‌تواند در آینده به شما در جستجوی کار کمک کند.

راهنمایی برای جستجوی کار در آمریکا

برای جستجوی کار در آمریکا، می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. در ادامه چند راه پرکاربرد برای جستجوی کار در آمریکا ذکر شده است:

راهنمایی برای جستجوی کار در کانادا و آمریکا

  1. استفاده از وب‌سایت‌های جستجوی کار: در حال حاضر بسیاری از وب‌سایت‌هایی مانند Indeed، Glassdoor، LinkedIn و ZipRecruiter برای جستجوی کار در آمریکا وجود دارد.
    در این وب‌سایت‌ها می‌توانید به راحتی شغل‌های مختلف را بر اساس شهر، حوزه کاری و سایر معیارهای جستجو کنید.
  2. شرکت در نمایشگاه‌های شغلی: نمایشگاه‌های شغلی یک فرصت خوب برای کسب اطلاعات در مورد شغل‌های مختلف و همچنین برقراری ارتباط با کارفرمایان و کارآفرینان هستند. بسیاری از نمایشگاه‌های شغلی در آمریکا برگزار می‌شوند و می‌توانید با جستجوی آنلاین، لیست آنها را پیدا کنید.
  3. استفاده از خدمات مشاوره شغلی: خدمات مشاوره شغلی، از جمله مراکز اشتغال محلی، موسسات آموزشی، و مراکز توسعه شغلی در آمریکا ارائه می‌شوند.
    این خدمات می‌توانند به شما در جستجوی شغل، تدوین رزومه و نامه‌ی درخواست شغل کمک کنند.
  4. استفاده از شبکه‌های اجتماعی: شبکه‌های اجتماعی، به ویژه LinkedIn، برای جستجوی کار در آمریکا مفید هستند. شما می‌توانید با کارفرمایان، کارآفرینان و دیگر افراد در حوزه کاری خود در ارتباط باشید و به دنبال فرصت‌های شغلی بگردید.
  5. استفاده از خدمات کاریابی: خدمات کاریابی برای کمک به شما در پیدا کردن شغل در آمریکا وجود دارند. این خدمات شامل موسسات کاریابی و شرکت‌های منابع انسانی است. بسیاری از شرکت‌های کاریابی، پست‌های شغلی در اختیار شما قرار می‌دهند و ممکن است به شما کمک کنند تا برای مصاحبه های شغلی آماده شوید.
  6. استفاده از رزومه آنلاین: سایت‌های رزومه‌نویسی مثل Jobscan و Zipjob که به بهبود رزومه شما کمک می‌کنند، می‌توانند در جستجوی کار در آمریکا مفید باشند.
    با بهبود رزومه شما، احتمالاً به شانس بیشتری در کسب شغل خوب در آمریکا دست خواهید یافت.
  7.  جستجو در صفحات اینترنتی کارفرما: بسیاری از کارفرماها و شرکت‌های آمریکایی پست‌های شغلی خود را در صفحات اینترنتی خود درج می‌کنند. با جستجوی نام شرکت‌های مورد علاقه‌تان و بررسی صفحات کاریابی و استخدامی آنها، می‌توانید فرصت‌های شغلی خوبی را پیدا کنید.
  8. شرکت در دوره‌های آموزشی: در آمریکا، دوره‌های آموزشی برای کسب مهارت‌های جدید برای شغل و بهبود مهارت‌های فعلی برگزار می‌شوند. با شرکت در این دوره‌ها، شما می‌توانید مهارت‌های خود را بهبود دهید و به دنبال فرصت‌های شغلی جدید باشید.

برای دریافت مشاوره در خصوص مهاجرت کاری و تحصیلی به کانادا و آمریکا با مشاوران ما در قصران گروپ در ارتباط باشید.

کد خبر: ۲۱۲٬۲۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha