۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
۹۵ هکتار زمین صنعتی در اردبیل افزایش یافته است
معاون استاندار اردبیل:

۹۵ هکتار زمین صنعتی در اردبیل افزایش یافته است

اردبیل _ معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: ۹۵ هکتار زمین صنعتی به مجموعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اردبیل افزوده شده و یا در مرحله الحاق است.

یاسر عبداللهی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در جلسات ستاد تسهیل با تدارک زیرساخت‌های مناسب از فعالان صنعتی و اقتصادی حمایت می‌کنیم تا با حضور در شهرک‌ها و نواحی صنعتی بتوانند به تقویت جبهه تولید کمک کنند.

وی کار در این حوزه را با نظارت بیشتر و ریسک‌پذیری بالا یادآور شد و تصریح کرد: باید با تولیدکنندگان به بهترین شکل رفتار کرده و زمینه جلب اعتماد آنها را فراهم کنیم تا با کمترین مشکل و بیشترین تسهیل‌گری روند سرمایه‌گذاری در استان اعم از داخلی و خارجی انجام شود.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل تلاش استان را برای تقویت و حمایت از تولید واحدهای صنعتی متعدد و ورود به باشگاه اشتغال هزارتایی یادآور شد و گفت: نمونه این مجموعه تولید باتری در استان است که در نیمه اول سال آینده این مجموعه به جمع باشگاه اشتغال هزارتایی افزوده می‌شود.

عبداللهی فعالیت ۲۰ شهرک صنعتی دولتی و صدور مجوز برای فعالیت ۱۰ شهرک خصوصی را در مناطق مختلف یادآور شد و افزود: با توجه به محدودیت زمین در این شهرک‌ها و نواحی صنعتی، در ۲ مرحله ۹۵ هکتار و همچنین ۶۰ هکتار به محدوده شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل افزوده شده تا این زمین‌های صنعتی به سرمایه‌گذاران واجد شرایط واگذار شود.

وی به تعیین تکلیف اراضی معطل مانده از سال‌های گذشته نیز اشاره کرد و ادامه داد: با تأمین ۳۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی رئیس سازمان صنایع کوچک کشور، تلاش بر این است تا زیرساخت‌های لازم به ویژه آب، برق، ‌ گاز و فاضلاب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تأمین شود.

عبداللهی از احداث پست ۶۳ کیلوولت در شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل و تلاش برای راه‌اندازی شهرک صنعتی بزرگ در این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در پارس‌آباد نیز شهرک صنایع تبدیلی هدف‌گذاری شده تا شاهد رونق اشتغال و ارزش افزوده بیشتر در این حوزه باشیم.

وی برگزاری نمایشگاه‌ها و حضور صنعتگران را در این رویدادها یادآور شد و اضافه کرد: ۱۴ واحد تولیدی در افق ۲ سال پیش رو به جمع باشگاه هزارتایی‌ها در بحث اشتغال افزوده خواهد شد.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل بیان کرد: در کنار حمایت از سرمایه‌گذاران و ایجاد زیرساخت‌های لازم، به مدیریت جدید شهرک‌های صنعتی توصیه می‌کنیم تا با سعه‌صدر بیشتر و ریسک‌پذیری بالا زمینه حمایت بیشتر از سرمایه‌گذاران را فراهم و مهیا کنند.

کد خبر: ۲۱۲٬۲۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha