۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
لایسنس ایرانی ۳۰ تا ۴۵ درصد قیمت تمام‌شده واحد صنعتی را کاهش می‌دهد
مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی تأکید کرد

لایسنس ایرانی ۳۰ تا ۴۵ درصد قیمت تمام‌شده واحد صنعتی را کاهش می‌دهد

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی تأکید کرد: استفاده از لایسنس ایرانی ۳۰ تا ۴۵ درصد کاهش قیمت تمام‌شده واحد صنعتی را به همراه دارد.

به گزارش بازار به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مجید دفتری در آیین امضای قرارداد شرکت ملی صنایع پتروشیمی و صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت با اشاره به اینکه پژوهش و فناوری مانند چرخ‌دنده‌ای همه بخش‌ها را در کشور به حرکت درمی‌آورد، بیان کرد: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی سه مرکز فعال در تهران، ماهشهر و اراک دارد و در حال تجهیز مرکز عسلویه نیز است.

وی افزود: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی از ۲۰ سال گذشته پروژه‌های متعددی را با دانشگاه‌های کشور تعریف کرده است و هم‌اکنون نیز این همکاری ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی دسترسی آسان به کارشناسان برای رفع مشکلات فرآیندی، امکان بهبود فرآیند براساس بازخوردهای واحدهای صنعتی، ایجاد مرجع برای صادرات فناوری و خدمات به کشورهای دیگر و ارزآوری، توانمندسازی شرکت‌های مهندسی و طراحی داخلی، کاهش چشمگیر قیمت تمام‌شده واحدهای صنعتی و ایجاد اشتغال و جلوگیری از خروج ارزش را جمله مزایای استفاده از فناوری‌های بومی و دانش‌بنیان دانست.

دفتری تأکید کرد: استفاده از لایسنس ایرانی ۳۰ تا ۴۵ درصد کاهش قیمت تمام‌شده واحد صنعتی را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با شرکت‌های دانش‌بنیان بیشماری همکاری دارد، گفت: گردش مالی شرکت‌های همکاری با تعداد لایسنس‌هایی که تاکنون به صنعت ارائه کرده‌ایم ۱۰۰ میلیون یورو در سال پیش‌بینی می‌شود.

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی به ۹۹ کاتالیست، فعال‌کننده و جاذب در صنعت پتروشیمی اشاره و اظهار کرد: تاکنون ۸۴ درصد اینها بومی‌سازی شده و ۱۵ درصد مابقی در دولت سیزدهم داخلی‌سازی خواهند شد.

دفتری، مجموع قراردادها و موافقت‌نامه‌های شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی را ۸۰ مورد عنوان کرد که ۲۴ درصد آن در حوزه مواد شیمیایی نوین و ۱۰ درصد آن در حوزه کاتالیست‌های پلیمری و فرآیندهای غیرپلیمری بوده است.

قرارداد عاملیت بند (ه) تبصره ۱۸ روزچهارشنبه (۲۴ اسفندماه) بین مرتضی شاهمیرزایی معان وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و حمید حیدری، صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت با هدف حمایت حداکثری از شرکت‌های دانش‌بنیان امضا شد و به امضای و مدیران عامل دو شرکت رسید.

کد خبر: ۲۱۲٬۲۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha