۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۸
مشاور املاک ایرانی؛ خرید و فروش خانه در آریزونا

مشاور املاک ایرانی؛ خرید و فروش خانه در آریزونا

آریزونا با جمعیتی در حدود ۷.۲ میلیون نفر، تولید ناخالص داخلی بالغ بر ۳۷۰ میلیارد دلار در سال را به خود اختصاص داده است.

به گزارش بازار، بنا به گزارش IranianRealtor.org، آریزونا را در آمریکا به عنوان سرزمین آفتاب می‌شناسند. بسیاری از روزهای سال در این ایالت، آب و هوا آفتابی است. بنابراین اگر عاشق روزهای گرم و آفتابی هستید، آریزونا بهترین انتخاب برای خرید خانه پیش روی شماست. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم ایالت آریزونا، مقرون‌به‌صرفه بودن هزینه‌های زندگی در آن است که در کنار امکانات رفاهی مناسب، این ایالت را به انتخابی هوشمندانه برای خرید خانه و زندگی در آمریکا تبدیل کرده است. اگر شما هم به خرید خانه در آریزونا فکر می‌کنید، دعوت می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. در ادامه تلاش می‌کنیم تا تصویری واقعی از آنچه در بازار مسکن آریزونا می‌گذرد، ارائه کنیم.

خرید خانه در آریزونا

آریزونا با جمعیتی در حدود ۷.۲ میلیون نفر، تولید ناخالص داخلی بالغ بر ۳۷۰ میلیارد دلار در سال را به خود اختصاص داده است. بر این اساس جایگاه هفتمین اقتصاد برتر را در آمریکا به خود اختصاص داده است. آریزونا در بین بسیاری از فعالان اقتصادی آمریکا به ایالت کسب‌وکارهای تجاری معروف است. بسیاری از همایش‌ها و نمایشگاه‌های تجاری آمریکا در ایالت برپا می‌شود. همچنین شرکت‌های بزرگ آمریکایی به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کنند که حداقل یک شعبه یا دفتر کار در این ایالت داشته باشند.

هر چند آریزونا از نظر امکانات رفاهی نسبت به ایالت‌های مطرح آمریکا مانند کالیفرنیا در وضعیت ضعیف‌تری قرار می‌گیرد؛ اما اگر قصد دارید در یک ایالت با فرصت‌های اقتصادی بسیار زیاد سرمایه‌گذاری کنید، خرید خانه در آریزونا انتخاب هوشمندانه‌ای پیش روی شماست. در این مسیر حتما نیاز به مشاور املاک خواهید داشت. شاید مشاوران املاک آمریکا آشنایی بیشتری با مناطق مختلف این ایالت داشته باشند؛ اما پیشنهاد می‌کنیم که حتما به سراغ مشاوران ایرانی فعال در آمریکا بروید. ایرانیانی که به عنوان مشاور املاک در آریزونا  فعالیت می‌کنند، آشنایی بیشتری با قوانین و مقررات خرید خانه برای اتباع خارجی در این کشور دارند. به علاوه اینکه خیلی راحت‌تر نیازهای فرهنگی شما را برای خرید خانه درک می‌کنند. به همین دلیل می‌توانید روی کمک آن‌ها برای پیدا کردن خانه مناسب در آریزونا حساب ویژه‌ای باز کنید.

چگونگی خرید خانه در آریزونا

چگونگی خرید خانه در آریزونا

بانک‌های آمریکا سال‌هاست که در زمینه اعطای وام بانکی به اتباع خارجی که قصد خرید خانه در این کشور را دارند، فعالیت می‌کنند. البته نباید فراموش کنید که نرخ بهره این وام‌ها نسبتا بالاست. آنچه باعث می‌شود خیلی از افراد برای دریافت وام بانکی خرید خانه در آریزونا ترغیب شوند، قیمت مناسب ملک در این ایالت است. مبلغ وام بانکی معمولا به صورت درصدی از بهای ملک تعیین می‌شود. به این ترتیب افراد می‌توانند با دریافت وام و بودجه‌ای که در اختیار دارند، به خرید خانه‌های بزرگ و رویایی‌شان فکر کنند. این موضوع مهمی برای خریداران خارجی خانه در آمریکاست.

فرآیند خرید خانه در آریزونا بدون دریافت وام بانکی حدود ۱۰ روز طول می‌کشد. شاید در وهله اول این طور به نظر برسد که زمان بیشتری برای این منظور باید صرف کنید. این در حالی است که اگر از مشاور املاک حرفه‌ای کمک بگیرید، قادر خواهید بود خیلی سریع مراحل قانونی خرید ملک را خیلی سریع پشت سر بگذارید. اما اگر نیاز به دریافت وام بانکی دارید، باید به صبر و حوصله بیشتری داشته باشید. مکاتبات بانکی و فرآیند احراز امتیاز اعتباری بانکی برای دریافت وام حدود ۳۰ تا ۴۰ روز طول می‌کشد. روی‌هم‌رفته صفر تا صد فرآیند خرید ملک در آریزونا را می‌توان در ۱۰ مرحله زیر خلاصه کرد:

  • مرحله اول: همکاری با مشاور املاک ایرانی در آریزونا 
  • مرحله دوم: مشخص کردن بودجه خرید خانه 
  • مرحله سوم: انتخاب محله مناسب برای خرید خانه
  • مرحله چهارم: پیدا کردن خانه مناسب از بین گزینه‌های موجود
  • مرحله پنجم: اقدام برای دریافت وام بانکی (اختیاری)
  • مرحله ششم: مذاکره با فروشنده برای رسیدن به توافق 
  • مرحله هفتم: دادن پیش پرداخت و تنظیم قرارداد بین خریدار و فروشنده
  • مرحله هشتم: بازدید و ارزیابی ملک (به علاوه اقدام برای دریافت وام بانکی)
  • مرحله نهم: ثبت رسمی قرارداد خرید خانه در آمریکا (پرداخت مالیات و سایر هزینه‌های انتقال مالکیت)
  • مرحله دهم: پرداخت مابقی هزینه ملک به مشتری و تحویل خانه

هزینه‌های خرید و اجاره ملک در آریزونا

هزینه‌های زندگی در آریزونا تقریبا نزدیک به متوسط آمریکاست و این موضوع باعث شده تا ضمن کیفیت نسبتا بالای زندگی در این ایالت، افراد بیشتری برای خرید خانه و زندگی در آن ترغیب شوند. آمارها نشان می‌دهند میانگین هزینه زندگی در آریزونا حدود ۷ درصد بالاتر از میانگین کشوری است. در حالی که قیمت خانه نیز تقریبا ۱۸ درصد از نرخ متوسط آمریکا بالاتر است. برای خرید آپارتمان تک خوابه در آریزونا باید چیزی در حدود ۴۰۶ هزار دلار پرداخت کنید که این رقم در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است. این موضوع مهمی است که علی‌رغم تورم اقتصادی موجود در آمریکا، توجهات بسیاری را به خود جلب کرد.

در کنار قیمت خرید خانه در آریزونا بد نیست که به بازار اجاره در این ایالت نیز نگاهی بیندازیم. آپارتمان یک خوابه، دو خوابه و سه خوابه در این ایالت به طور متوسط ۷۰۳، ۹۲۵ و ۱۲۳۳ دلار در ماه است. در حال حاضر آریزونا جایگاه بیستم را در بین ایالت‌های آمریکا از نظر بهای خرید و اجاره ملک به خود اختصاص داده است.

بهترین شهرهای آریزونا برای زندگی

بهترین شهرهای آریزونا برای زندگی

فینیکس به عنوان مرکز آریزونا، معروف‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر این ایالت است. بیشتر امکانات آریزونا نیز در همین شهر متمرکز است. به همین دلیل اولین پیشنهاد ما برای خرید خانه در آریزونا مربوط به فینیکس است. در کنار این شهر، موارد دیگری را نیز می‌توان برشمرد. ایالت آریزونا ماهیت تاریخی دارد که در گوشه و کنار آن به وضوح قابل مشاهده هستند. اگر زندگی در محیط‌های با رنگ و بوی تاریخی را دوست دارید، در آریزونا گزینه‌های جذابی پیش روی شما قرار دارند. برای تصمیم‌گیری بهتر در زمینه خرید خانه پیشنهاد می‌کنیم از راهنمایی مشاوران املاک خبره ایرانی در آریزونا بهره بگیرید.

در حالت کلی به غیر از فینیکس چند پیشنهاد دیگر برای خرید خانه در آریزونا می‌توان مطرح کرد که عبارت‌اند از:

  • شهر استاکتس دیل
  • شهر سدونا
  • شهر فلگستف
  • شهر چندلر
  • شهر گیلبرت

منبع: www.IranianRealtor.org

کد خبر: ۲۱۲٬۰۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha