۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۹
 ۳۵ درصد معادن زنجان غیر فعال هستند
رئیس سازمان صمت زنجان:

۳۵ درصد معادن زنجان غیر فعال هستند

زنجان- گلشنی فرد، رئیس سازمان صمت زنجان گفت: متأسفانه نزدیک به ۳۰ تا ۳۵ درصد معادن استان غیر فعال هستند و برخلاف اینکه بهره‌بردار دارند، تنها ۲۶۰ معدن پروانه فعالیت دارد.

مجید گلشنی فرد در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در استان زنجان ۴۶۵ معدن قابل بهره‌برداری وجود دارد که از این تعداد ۳۶۶ معدن دارای پروانه بهره‌برداری است،گفت: متأسفانه نزدیک به ۳۰ تا ۳۵ درصد معادن غیر فعال است و برخلاف اینکه بهره‌بردار دارند، تنها ۲۶۰ معدن پروانه فعالیت داشته و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و تولید دارد.

وی یادآور شد: طبق بند ۵ ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه، در مواردی که به دلیل بهره‌برداری از معادن و فعالیت‌های معدنی، خسارت‌هایی به اهالی ساکن در منطقه و بخش کشاورزی آن‌ها برسد، علاوه بر عوارض آلایندگی با تصویب شورای معادن استان تا یک درصد فروش به جبران خسارت‌های مذکور اختصاص می‌یابد.

رئیس سازمان صمت زنجان گفت: در سال ۹۹ حدود ۶۷ بهره‌بردار معدن در استان مشمول این بند شدند که ۳۵ میلیارد تومان توسط معدن سرب و روی انگوران و ۳۴۹ میلیون تومان از سوی بهره‌برداران ۱۷ معدن دیگر پرداخت شده است.

گلشنی فرد به میزان حقوق دولتی که امسال از معادن اخذ شده است اشاره کرد و بیان داشت: برخی از وصولی‌های امسال مربوط به بدهی سال‌های گذشته بوده که رقم آن بالغ بر ۱,۵۰۰ میلیارد تومان است.

کد خبر: ۲۱۲٬۰۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha