۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۵
استفاده از روش‌های مختلف حمل و نقل در صادرات زنجان مورد توجه قرار گیرد
رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان:

استفاده از روش‌های مختلف حمل و نقل در صادرات زنجان مورد توجه قرار گیرد

زنجان- رنگ رونا، رئیس اتحادیه صادرکنندگان زنجان، بر لزوم استفاده از روش های مختلف حمل و نقل در صادرات تاکید کرد و گفت: راه آهن ظرفیتی است که به صورت کامل از آن استفاده نشده بود.

مهدی رنگ رونا در گفتگو با خبرنگار بازار، به برخی از مشکلات فعالان اقتصادی و صادرکنندگان در حوزه های مختلف به ویژه حوزه های مالیاتی اشاره کرد و گفت: عوارض مالیاتی برای صادرات در بودجه سال آینده مشکلاتی را برای صادرکنندگان ایجاد خواهد کرد که این مشکلات موجب کاهش روند صادرات استان زنجان و همچنین در ادامه حذف از بازارهای صادراتی را با خود به همراه دارد.

وی اظهار کرد: با همکاری همه مسئولان و دست اندرکاران مشکلات صادراتی به حداقل ممکن برسد تا از این طریق شاهد افزایش صادرات از مبدا استان زنجان به کشورهای مختلف باشیم.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زنجان گفت: محصولات مختلفی در سبد صادراتی استان زنجان قرار دارد که در بخش های مختلفی همچون معدن، صنعت و کشاورزی است.

رنگ رونا تاکید کرد: شمش روی به عنوان یک محصول صادارتی به صورت سنتی در سبد صادرات استان زنجان وجود دارد و طی سالهای گذشته برخی از اقلام جدید همچون کاغذ نیز به اقلام صادراتی اضافه شده است، اما جای کار برای حضور محصولات دیگر نیز وجود دارد.

وی بر لزوم تجاری‌سازی برخی از کالاها و محصولات و خدمات به ویژه در حوزه دانش‌بنیان تاکید کرد و بیان داشت: برخی از شرکت های حوزه دانش بنیان کار صادرات را آغاز کردند اما نیاز به آموزش های بیشتر برای برندسازی، بازارسازی و حضور در بازار کشورهای هدف صادرات دارند.

رئیس اتحادیه صادر کنندگان زنجان، بر لزوم استفاده از روش های حمل و نقل های مختلف در صادرات تاکید کرد و گفت: حمل و نقل ریلی ظرفیتی است که به صورت کامل از آن استفاده نشده بود، سال های گذشته راه اندازی ایستگاه بین‌المللی بناب یکی از اقدامات مورد نظر برای توسعه صادرات استان بود که در حال حاضر نیز ادامه دارد.

کد خبر: ۲۱۲٬۰۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha