۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
آغاز عملیات قطار سریع‌السیر تهران-مشهد

آغاز عملیات قطار سریع‌السیر تهران-مشهد

وزیر راه و شهرسازی از آغاز به کار قطار سریع‌السیر تهران_مشهد در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: همه شرکت‌های خصوصی، عمومی و دولتی از سوی وزارت راه و شهرسازی برای تولید و تامین و واردات ناوگان ریلی مجوز دارند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در مراسم ورود ۵۰۰ دستگاه ناوگان به شبکه ریلی کشور اظهار کرد: امروز با وجود مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا و فرسودگی‌های بازمانده از سال‌های گذشته، رکورد زنی ناوگان ریلی در جابجایی مسافر هم نشان دهنده عملکرد مثبت این حوزه و هم نشان دهنده تقاضای بالای مسافران در حمل‌ونقل ریلی است.

وی ضمن اشاره به ترافیک بالای سفرها در ایام نوروز اظهار کرد: باید سال آینده شاهد تامین میزان قابل توجهی از ناوگان مسافری و باری چه توسط تولید داخل چه واردات باشیم.

بذرپاش با بیان اینکه سال بعد را باید سال رکوردهای ریلی در حوزه مسافری و باری رقم بزنیم، افزود: قدمت صنعت حمل‌ونقل ریلی هم این ظرفیت را دارد چرا که شبکه ریلی نیز با همکاری شرکت‌های داخلی و شرکت‌های خارجی در حال توسعه است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه همه شرکت‌های خصوصی و عمومی از طرف وزارت راه ‌شهرسازی برای واردات ناوگان و لکوموتیو مجوز دارند اظهار امیدواری کرد که همه بخش‌های خصوصی و دولتی کشور برای تولید، تامین و بازسازی واگن و لکوموتیو در این ناوگان در سال ۱۴۰۲ ، جهش معناداری داشته باشند.

بذرپاش در ادامه از راه‌اندازی و آغاز عملیات قطار سریع‌السیر تهران_مشهد از مبدا و مقصد تهران و مشهد پس از مدت‌ها خبر داد.

وی با اشاره به ورود نسل‌های مختلف تکنولوژی در دنیا بر بروزرسانی تکنولوژی‌های حمل‌ونقل ریلی همسو با جهان تاکید کرد.

بذرپاش در پایان از زحمات همه دست‌اندرکاران و مدیران حوزه راه‌آهن قدردانی کرد.

کد خبر: ۲۱۲٬۰۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha