۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷
کیف پول سخت افزاری امن برای سال ۲۰۲۲

کیف پول سخت افزاری امن برای سال ۲۰۲۲

هنگامی که از کیف پول ارز دیجیتال به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان برای فعالیت در این بازار صحبت می‌شود، با دو دستهٔ نرم‌افزاری و کیف پول سخت‌ افزاری روبه‌رو می‌شویم.

به گزارش بازار، هنگامی که از کیف پول ارز دیجیتال به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان برای فعالیت در این بازار صحبت می‌شود، با دو دستهٔ نرم‌افزاری و کیف پول سخت‌ افزاری روبه‌رو می‌شویم. در این مقاله قصد داریم به چند مورد از امن‌ترین کیف پول‌های نوع دوم بپردازیم. ابتدا تلاش می‌کنیم تا با ماهیت کیف پول سخت افزاری آشنا شویم و چند مورد از مزایا و معایب استفاده از آن‌ها را بیان کنیم، سپس لیستی از امن‌ترینِ این نوع از کیف پول‌های ارز دیجیتال را مورد بررسی قرار خواهیم داد. تا پایان این نوشته همراه ما باشید.

کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال چیست؟

همان طور که در مقاله معرفی بهترین کیف پول‌های سخت افزاری ۲۰۲۲ گفته شد، کیف پول‌های سخت‌افزاری که باعنوان کیف پول سرد نیز شناخته می‌شوند، عموماً ظاهری شبیه به فلش USB دارند و ذخیرهٔ دارایی‌های ارز دیجیتال را به‌صورت آفلاین و فیزیکی انجام می‌دهند. این کیف پول‌ها نسبت‌به کیف پول‌های گرم، از امنیت بیشتری برخوردارند، چراکه سرقت اطلاعات آن‌ها تنها درصورتی امکان‌پذیر است که هکرها به ماهیت فیزیکی این کیف پول‌ها دسترسی پیدا کنند.

استفاده از آدرس این کیف پول‌ها، تنها مسیر ممکن برای واریز دارایی‌ها به آن‌هاست. این واریز بدون هیچ‌گونه محدودیتی در میزان ارز دیجیتال موردنظر امکان‌پذیر است، اما ارسال و برداشت دارایی از کلدولت‌ها کمی تفاوت دارد. برای برداشت و سایر فعالیت‌ها جهت خارج کردن دارایی از کیف پول سخت افزاری، در ابتدا نیازمند تأیید تراکنش‌ها هستید. هنگامی که تراکنش را با کیف پول خود تأیید کردید، تراکنش موردنظر به‌وسیلهٔ کد خصوصی رمز ارزهایتان تأیید می‌شود و سپس امکان خارج کردن دارایی از کلدولت را خواهید داشت.

  • مزایا و معایب استفاده

پیش از معرفی بهترین مدل‌های کیف پول سخت افزاری در سال ۲۰۲۲، بهتر است که با مزایا و معایب استفاده از آن‌ها آشنا شوید. کیف پول‌های سخت افزاری گزینهٔ مناسبی برای تریدها و معاملات طولانی مدت هستند، چراکه تنها با حضور کیف پول می‌توان به اطلاعات گجت دسترسی داشت و تا کیف پول نباشد، امکان دسترسی به دارایی‌ها نیز وجود نخواهد داشت. این ویژگی امکان دسترسی هکرها به دارایی‌ها را به حداقل می‌رساند. این نوع کیف پول ارز دیجیتال، امکان مدیریت چندین آدرس مختلف با یک کیف پول را نیز برای کاربران فراهم می‌کند.

استفاده از کیف پول سرد ارز دیجیتال، معایبی نیز دارد. اگر برای ذخیرهٔ دارایی‌های خود به سراغ این کیف پول‌ها می‌روید، بهتر است که پیش از استفاده، با مشکلات احتمالی آن آشنا شوید. برای انجام تراکنش‌های مختلف در بازار کریپتو کارنسی، نیازمند تأیید ثانویه از کلد ولت هستید؛ این مسئله افرادی که معاملات کوتاه‌مدت یا اسکالپینگ انجام می‌دهند را به دردسر خواهد انداخت. از سوی دیگر، حتماً باید از ماهیت فیزیکی کیف پول‌های سخت‌افزاری خود مراقبت کنید؛ در صورت گم‌شدن این کیف پول‌ها و فراموشی عبارت بازیابی آن توسط مالک، دارایی‌های او برای همیشه ازبین خواهد رفت.

بهترین کیف پول سخت افزاری در سال ۲۰۲۲

همان‌طور که در مقدمه بیان شد، تلاش می‌کنیم تا بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری ارز دیجیتال را معرفی کنیم. اکنون که با ماهیت کیف پول سخت افزاری آشنا شدیم، می‌توانیم ۵ مورد از امن‌ترین مدل‌های این کیف پول ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۲ را مورد بررسی قرار دهیم:

۱. کیف پول ترزور (Trezor) مدل T

برای انتخاب امن‌ترین کلدولت بازار کریپتوکارنسی، Trezor مدل T که توسط کمپانی SatoshiLabs تولید می‌شود، یکی از بهترین اصلی‌ترین گزینه‌ها محسوب می‌گردد. این کیف پول ازلحاظ ظاهری تفاوت چندانی با نسل‌های قبلی خود مثل کیف پول مدل one ندارد و ازجمله ویژگی‌های آن، می‌توان به صفحه نمایش لمسی بزرگ‌تر اشاره کرد.

کیف پول سخت افزاری امن برای سال ۲۰۲۲

۲. کیف پول لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) و لجر نانو اس (Ledger Nano S)

هرگاه صحبت از کیف پول‌های پشتیبانی‌کننده از ارزهای مختلف می‌شود، نام کیف پول سرد Ledger Nano X و Ledger Nano S به چشم می‌خورد. کیف پول لجر با طراحی بهینه و منحصربه‌فرد خود، امکان دسترسی و نظارت کامل بر تمام دارایی‌ها را با امنیت بالا فراهم می‌کند.

کیف پول سخت افزاری امن برای سال ۲۰۲۲

۳. کیف پول سیف‌پَل (SafePal S۱)

کیف پول SafePal S۱ نیز یکی از بهترین موارد در میان کیف پول‌های سرد ارز دیجیتال به‌حساب می‌آید. این کیف پول جزو کلدولت‌های قابل حمل به‌شمار می‌رود که ابعاد آن برابر یک کارت اعتباری است. این کیف پول به‌صورت آفلاین کار می‌کند و امکانات مختلفی در اختیارتان می‌گذارد که آن را در لیست بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری قرار می‌دهد.

کیف پول سخت افزاری امن برای سال ۲۰۲۲

۴. کیف پول کول ولت اس (CoolWallet S)

یکی دیگر از بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری ارز دیجیتال که می‌توان به آن اشاره کرد، کیف پول CoolWallet S است. ابعاد کوچک (اندازه‌ای برابر با یک کارت اعتباری)، نمایشگر الکترونیکی، دکمهٔ تأیید فیزیکی، باتری‌ای که امکان شارژ مجدد آن وجود دارد، پشتیبانی از بلوتوث و تراشهٔ امنیتی، ازجمله ویژگی‌های این کیف پول محبوب در بازار کریپتو کارنسی محسوب می‌شوند.

کیف پول سخت افزاری امن برای سال ۲۰۲۲

۵. کیف پول سخت افزاری لاک باکس (Lockbox)

کیف پول لاک باکس حاصل همکاری بلاکچین و لجر است. همکاری این دو برند قدرتمند در دنیای ارزهای دیجیتال، کیف پول قدرتمندی به نام لاک باکس را برای ذخیرهٔ آفلاین و همچنین یک‌پارچهٔ دارایی‌ها پدید آورده‌است. همین موضوع محبوبیت این کلدولت را به‌سرعت افزایش داده‌است.

انتخاب بهترین کیف پول سخت افزاری

کلدولت‌ها تنوع بسیار بالایی دارند. علاوه‌بر پنج مورد ذکرشده در قسمت قبلی مقاله، کیف پول‌های دیگری نیز بودند که در دسته سخت‌افزاری، از امنیت بالایی برخوردار بودند. با توجه به تنوع بسیار بالای این کیف پول‌ها و امکانات متنوع آن‌ها، هر کاربر نسبت‌به سلیقه و نیازمندی‌های خود می‌تواند کیف پول سخت افزاری مناسب را انتخاب کند. تنها نکته‌ای که باید به آن توجه شد، این است که تمامی این ولت‌ها گزینهٔ مناسبی برای نگه‌داری بلندمدت دارایی‌ها هستند و استفاده از آن‌ها برای معاملات کوتاه‌مدت و اسکالپینگ، می‌تواند تریدرها را دچار مشکل کند.

کیف پول سخت افزاری امن برای سال ۲۰۲۲

سخن آخر

به‌طورکلی، کیف پول ارز دیجیتال به دو دستهٔ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تقسیم‌بندی می‌شود. در این نوشته، ابتدا به ماهیت کیف پول سخت افزاری اشاره و مزایا و معایب استفاده از آن را بیان کردیم. پس از آن به ۵ کیف پول سرد امن در سال ۲۰۲۲ اشاره کردیم و هرکدام را به‌صورت مجزا مورد بررسی قرار دادیم. در پایان نیز گفتنی است که با وجود تنوع بالای کیف پول‌ها در بازار کریپتو کارنتسی، انتخاب بهترین مورد کار ساده‌ای نیست و هر کاربر با توجه به سلیقه و نیازمندی‌هایش، کیف پول مناسب خود را انتخاب می‌کند.

کد خبر: ۲۱۱٬۹۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha