۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
کلیه شهروندان از سال ۱۴۰۲ از مزایای بیمه پایه برخوردار هستند
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

کلیه شهروندان از سال ۱۴۰۲ از مزایای بیمه پایه برخوردار هستند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: اگر فرضیات دولت برای تحقق درآمدی دقیق باشد پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۴۰۲ با کمترین کسری بودجه مواجه خواهیم بود که در تاریخ بودجه‌ریزی کشور بی‌سابقه است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی بابائی کارنامی، با اشاره به مصوبات بودجه ۱۴۰۲ در جهت بهبود وضعیت معیشتی مردم به ویژه اقشار آسیب‌پذیر، افزود: شفاف‌سازی در تبصره ۱۸ بودجه ۱۴۰۲ در خصوص تعیین سقف پرداخت تسهیلات به گروه‌های هدف نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی و ارتقاء آن نسبت به عملکرد سال ۱۴۰۱ از اقدامات حمایتی مجلس برای بهبود وضعیت معیشتی اقشار آسیب‌پذیر در سال آینده بود.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: افزایش سقف معافیت مالیاتی از ۷ میلیون به ۱۰ میلیون به نفع مزدبگیران و دهک‌های پایین جامعه از دیگر مصوبات مطلوب بودجه ۱۴۰۲ بود.

وی تصریح کرد: تفکیک نحوه محاسبه حقوق مستمر از غیرمستمر به گونه‌ای که تابع سقف مقررات نباشد از دیگر اقدامات مجلس در جهت رفع دغدغه‌های مزدبگیران بود چرا که معتقدیم رفاهیات و مزایای غیرمستمری کارمندان از دولت دریافت می‌کنند به نسبت شرایطی که وجود دارد باید از این سقف خارج شود.

بابایی کارنامی خاطرنشان کرد: افزایش تا ۱۱۰ درصدی بودجه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دیگر مصوبات مطلوب بودجه ۱۴۰۲ بود تا از این طریق کلیه شهروندانی که از سال ۱۴۰۲ از مزایای بیمه پایه برخوردار هستند در تمام سطوح از خدمات درمانی رایگان بهره‌مند شوند.

وی افزود: تعیین ۷۰ هزار میلیارد تومان برای تادیه دیون دولت به سازمان تامین اجتماعی و رد دیون صندوق‌های بیمه عشایر و روستاییان، صندوق بازنشستگی کشوری، ایثارگران ساتا، صندوق فولاد و سایر صندوق‌های تحت مدیریت دولت با استفاده از ابزار اوراق مشارکت، اسناد تعهدی، میدان نفتی و تهاتر سهام از دیگر مصوباتی بود که به رفع دغدغه‌های جامعه هدف این سازمان منتهی خواهد شد، چراکه دولت در لایحه اعتباراتی را برای این بخش پیش‌بینی نکرده بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: در بررسی جداول نیز در بند(ی) تبصره یک اصرار کردیم بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان بابت ۸۵ تا ۹۰ درصد سهم دولت از صندوق بازنشستگی که بیش از یک میلیون و دویست هزار بیمه شده بازنشسته را تحت پوشش دارد و در سنوات گذشته در قالب تبصره‌های مختلف پنهان بود، شفاف شود که مصوب شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: اگر فرضیات دولت برای تحقق درآمدی دقیق باشد پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۴۰۲ با کمترین کسری بودجه مواجه خواهیم بود که در تاریخ بودجه‌ریزی کشور بی‌سابقه است چرا که مجلس خود را متعهد به این مهم دانست که حتی یک ریال بالاتر از سقف تعیین شده در لایحه بودجه مصوب نکند تا اهداف تعیین شده در حوزه مصارف عملیاتی شود و دغدغه‌های مردم در حوزه معیشتی کاهش یابد.

کد خبر: ۲۱۱٬۹۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha