۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۱
 استارت‌آپ‌های آسیایی به بانک‌های آمریکایی بی‌اعتماد شدند

استارت‌آپ‌های آسیایی به بانک‌های آمریکایی بی‌اعتماد شدند

مقامات شرکت‌های آسیایی نوظهور تصمیم دارند اتکایشان به سرمایه‌گذاری آمریکایی را بازنگری کنند.

به گزارش بازار، مدت کوتاهی پس از فروپاشی «بانک سیلیکون ولی» آمریکا و علی‌رغم تضمین‌های جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، مقامات شرکت‌های آسیایی نوظهور می‌گویند آنچه رخ داده یک «اخطار» بوده و اتکا به سرمایه‌گذاری آمریکایی باید بازنگری شود.

برخی از مدیران شرکت‌های نوظهور آسیایی اعلام کردند که سقوط «بانک سیلیکون ولی» آمریکا یک «اخطار» بود، علی‌رغم مداخله مقامات آمریکایی در یکشنبه گذشته برای حمایت از مشتریان این بانک.

وانگ گوانیان، مدیر عامل یک شرکت استارت آپی مستقر در گوانگژو، چین که بازی‌های واقعیت مجازی را توسعه می‌دهد، گفت: مشکل سقوط سهام ما را آگاه کرد تا وابستگی مان به سرمایه گذاری ایالات متحده را بیشتر بررسی کنیم.

وی افزود که شرکت او قبلاً در مورد دریافت وجوه دلاری آمریکا "احتیاط" کرده است، زیرا نگرانی‌هایی در مورد بررسی دقیق‌تر سرمایه‌گذاری در فناوری‌های چینی وجود دارد.

دیروز دوشنبه، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، پس از اعلام ورشکستگی برخی بانک‌ها و فروپاشی سیلیکون ولی، درباره بحران بخش بانکی در ایالات متحده آمریکا صحبت کرد و به آمریکایی‌ها اطمینان داد و گفت: آمریکایی‌ها باید مطمئن باشند که سیستم بانکی در ایالات متحده امن است.

روز یکشنبه، پس از ورشکستگی بانک سیلیکون ولی که تهدیدی برای ایجاد یک بحران سیستماتیک در مقیاس وسیع‌تر ایجاد کرد، دولت ایالات متحده با یک سری اقدامات اضطراری برای تقویت اعتماد در بخش بانکی مداخله کرد.

رگولاتورهای ایالات متحده گفتند که مشتریان این بانک ورشکسته می‌توانند به سپرده‌های خود دسترسی داشته باشند و تنظیم کننده‌ها نیز تسهیلات جدیدی ایجاد کردند تا بانک‌ها بتوانند وجوه اضطراری دریافت کنند.

فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) تصمیم گرفت تا در شرایط اضطراری وام گرفتن از بانک‌ها را آسان‌تر کند.

کد خبر: ۲۱۱٬۹۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha